Oleje silnikowe 10W40 ranking

Ostatnio aktualizowane: 23.07.18

 

Jak twierdzą konsumenci, dobrej jakości olej silnikowy 10W40 musi zredukować tarcie podzespołów jednostki napędowej i ułatwiać jej rozruch w niskich temperaturach. Powinien on też zmniejszać zużycie paliwa. Właśnie takie kryteria wzięliśmy pod uwagę, tworząc ranking najlepszych produktów tego typu. Nie zapomnieliśmy uwzględnić opublikowane w Internecie opinie, jak również aktualne, zakupowe trendy. Po dokładnym przeanalizowaniu zebranych informacji okazało się, że pierwsze miejsce należy do półsyntetycznego oleju Valvoline Maxlife. Jest on dostępny w opakowaniu o dużej pojemności. Wspomniany płyn jest chętnie wybierany, ponieważ doskonale oczyszcza silnik z osadów i zanieczyszczeń, które mogłyby negatywnie wpłynąć na jego pracę. Co więcej, produkt ma dodatki uszlachetniające. Są one odpowiedzialne za konserwację i regenerację uszczelek. Drugie miejsce należy do Castrol Magnatec. To olej półsyntetyczny, który skutecznie chroni jednostkę napędową już po jej uruchomieniu. Powyższy płyn zapobiega zbyt szybkiemu zniszczeniu podzespołów silnika. Jeśli pomimo wielu zalet oba oleje nie spełniają Twoich oczekiwań sprawdź opisy pozostałych 3 produktów.

 

 

Tabela porównawcza

 

Zalety
Wady
Podsumowanie
Oferty

 

 

Jaki olej silnikowy 10W40 kupić?

 

Przewodnik zakupowy

Dobrej jakości olej może przedłużyć żywotność silnika samochodu i wyeliminować ryzyko poważnej awarii. Wiele osób nie wie jednak, czym należy się kierować, robiąc zakupy. Często podstawowym powodem trudności w wyborze takiego produktu okazuje się różnorodność oferty sklepów motoryzacyjnych. Dlatego przygotowaliśmy poradnik, dzięki któremu dowiesz się, jaki olej silnikowy 10W40 wybrać.

 

 

Dlaczego dobór odpowiedniego płynu do silnika jest tak ważny?

Olej silnikowy pełni niezwykle istotną rolę. To właśnie on odpowiada za odprowadzanie ciepła powstającego w układzie korbowym jednostki napędowej, a także na ściankach tłoków i głowicy. Ponadto taki produkt zapewnia odpowiednie smarowanie części trących silnika.

Dobrej jakości olej zapobiega odkładaniu się we wnętrzu zbiornika produktów spalania. Warto jednak pamiętać o tym, że w trakcie eksploatacji właściwości tego płynu pogarszają się, dlatego trzeba go regularnie wymieniać. Inaczej nasze auto po pewnym czasie będzie wymagało wizyty u mechanika. Ciągła jazda ze zużytym olejem może mieć poważne w skutkach konsekwencje. Do nich należy m.in.:

Zatkanie się smoka olejowego – gdy przy braku regularnej wymiany płynu silnikowego na dnie miski olejowej powstanie gęsta maź może dojść do zanieczyszczenia układu tłoczenia. To z kolei spowoduje obrócenie się panewek korbowodowych i w ostateczności zatarcie się silnika;

Uszkodzenie turbosprężarki – zużyty olej często jest powodem uszkodzenia wirnika. Wówczas w tym elemencie wytarciu ulegają łożyska oraz bieżnia wałka turbosprężarki. Kiedy powstaną na nich głębokie rysy może dojść do zniszczenia całej obudowy turbiny, a nawet jej zatarcia;

Uszkodzenie najważniejszych elementów silnika – niewymieniony po odpowiednim czasie olej zwykle traci swoją lepkość, co przyczynia się do zerwania tzw. filmu olejowego (znajduje się on pomiędzy cylindrem a tłokiem). Brak smarowania jednostki napędowej lub pogorszenie się stanu technicznego sprawia, że temperatura poszczególnych elementów budowy silnika wzrasta. To z kolei powoduje stopienie się połączonych ze sobą części.

 

Rodzaje olejów silnikowych

Wiele osób zastanawia się, jaki olej silnikowy 10W40 jest najlepszy. O tym w dużej mierze decyduje rodzaj płynu i jego właściwości. Wyróżniamy produkty syntetyczne, półsyntetyczne oraz mineralne.

Oleje syntetyczne znajdują zastosowanie głównie w przypadku samochodów nowych lub takich, które nie mają dużego przebiegu. To, co je wyróżnia, to odporność na działanie wysokich temperatur. Takie produkty mogą również zmniejszać zużycie paliwa. Ich konsystencja jest stosunkowo rzadka, co zapewnia dotarcie do wszystkich szczelin, a tym samym lepsze smarowanie silnika.

Płyny półsyntetyczne są przeznaczone do kilkuletnich aut z dużym przebiegiem. W porównaniu do produktów syntetycznych, mają one gęstszą konsystencję. Dlatego tego rodzaju produkty świetnie sprawdzają się nie tylko do chłodzenia i smarowania silnika, ale również jego uszczelnienia.

Z kolei oleje mineralne stosuje się w samochodach o bardzo dużym przebiegu, które mają kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt lat. Takie płyny dobrze sprawdzają się w sytuacji, gdy jednostka napędowa jest już nadmiernie wyeksploatowana.  

Produkty syntetyczne są polecane do silników diesla. Do jednostki napędzanej benzyną lepiej nadaje się olej półsyntetyczny. Wiele jednak zależy od tego, jaki rodzaj płynu był zastosowany wcześniej (przez nas lub poprzedniego właściciela auta). Pamiętajmy, że płyny półsyntetyczne możemy zastąpić wyłącznie produktami mineralnymi. Z kolei syntetyki dobrze zastępują zarówno oleje półsyntetyczne, jak i mineralne.

 

Pojemność

Dostępne w sklepach płyny do silnika mają różną pojemność, od 1 l do ok. 10 l. Choć większe opakowanie produktu jest droższe, często jego zakup okazuje się bardziej ekonomicznym rozwiązaniem. Wszystko przez to, że w takim przypadku olej wystarcza na dłuższy czas, nawet gdy będziemy często go dolewać do jednostki napędowej.

 

 

Jak wymienić olej w silniku?

Zużyty olej w silniku możemy z powodzeniem wymienić samodzielnie. Zazwyczaj producenci samochodów zalecają, by robić to po przejechaniu 20 000 km (maksymalnie 30 000 km). Niemniej jednak, profesjonalni mechanicy przekonują, że płyn w jednostce napędowej powinniśmy wymieniać częściej, nawet po przejechaniu 10 000 km.

Aby pozbyć się zużytego oleju, należy ustawić duży pojemnik tuż pod miską olejową (w okolicy śruby spustowej) i odkręcić korek. Kolejny krok to odkręcenie filtra oleju, razem z uszczelką (powinniśmy ją wymienić na nową). Miejsce mocowania tego elementu trzeba dokładnie oczyścić. Po wyczyszczeniu filtra i wkręceniu śruby, możemy przejść do wlania nowego płynu do silnika. Po wlaniu oleju warto odczekać kilka minut, aż olej zostanie rozprowadzony po całej jednostce napędowej.

Później wystarczy sprawdzić na bagnecie, ile dokładnie płynu znajduje się w silniku (jeśli będzie go za mało, należy uzupełnić jego brak) i odpalić samochód. Pozwólmy chwilę popracować jednostce napędowej na wolnych obrotach (najlepiej przez kilka lub kilkanaście minut).

 

Oleje silnikowe 10W40 w dobrych cenach

Oleje silnikowe 10W40 kosztują przeciętnie od 10 zł do ok. 20 zł (za opakowania o pojemności od 1 l do 2 l). Płyny dostępne w butelkach o większej pojemności są nieco droższe i kosztują ok. 60 zł.  Za produkty bardziej renomowanych producentów musimy zapłacić ponad 80 zł. Zwykle jednak okazują się one bardziej skuteczne niż tańsze oleje.

 

Najlepsze oleje silnikowe 10W40 w 2018 roku

 

Nasz ranking olejów silnikowych 10W40 dedykujemy osobom, które po zapoznaniu się z poradnikiem nadal zastanawiają się nad zakupem odpowiedniego płynu do jednostki napędowej samochodu. Poniżej znajdują się opisy 5 produktów, które na pewno ułatwią podjęcie dobrej decyzji.

 

Nasze zalecenia

 

Valvoline Maxlife

 

Prezentujemy Valvoline Maxlife, czyli olej przeznaczony do silników samochodów z przebiegiem powyżej 100 tysięcy km. Jego podstawowymi zadaniami są smarowanie  oraz uszczelnianie jednostki napędowej jednocześnie przedłużjąc jej żywotności. W płynie znajdują się dodatki uszlachetniające, które regenerują i konserwują uszczelki, a także zapobiegają wyciekom oraz zbyt szybkiemu zużyciu oleju.

Produkt wykazuje odporność na utlenianie i zmniejsza powstawanie osadów, które mogłyby negatywnie wpłynąć na kondycję i pracę silnika. Dodatkowym atutem przedstawionego płynu jest to, że ułatwia on rozruch jednostki napędowej w niskich temperaturach. Oznacza to, że można z powodzeniem stosować go również zimą.

Konsumenci twierdzą, że jest to dobrej jakości olej, który skutecznie spowalnia proces starzenia się silnika. To produkt półsyntetyczny. Dzięki niemu auto pracuje ciszej. Płyn jest dostępny w butelce o pojemności 5 l. Idealnie nadaje się on do starszych samochodów z dużym przebiegiem (zwłaszcza osobowych).

 

 

 

 

Castrol Magnatec

 

Castrol Magnatec to półsyntetyczny olej, który został wzbogacony o formułę „inteligentnych molekuł”. Przez to produkt chroni i oczyszcza silnik już od chwili jego rozruchu. Płyn jest dedykowany nowoczesnym silnikom benzynowym i diesla wyposażonym w turbosprężarkę lub intercooler.

Przedstawiony olej przywiera do wewnętrznych elementów jednostki napędowej i tworzy w ten sposób dodatkową warstwę ochronną. To sprawia, że części zużywają się znacznie wolniej, a silnik pracuje cicho i równomiernie, niezależnie od warunków atmosferycznych. Produkt można stosować jako zamiennik olejów spełniających normy: SJ, API SH, SL i SM. Jest on dostępny w opakowaniach o pojemności: 1 l, 4 l, 5 l lub 60 l.

Po zapoznaniu się z opublikowanymi w Internecie opiniami można wywnioskować, że jedną z najbardziej istotnych zalet płynu Castrol Magnatec jest skuteczność działania. Produkt zmniejsza zużycie paliwa i przedłuża żywotność poszczególnych elementów silnika. Co więcej, dokładnie zbiera on kurz i pyłki znajdujące się w jednostce napędowej, w efekcie czego możemy uniknąć jej awarii.

 

 

 

 

Mobil Super 2000 X1 

 

Produkt Mobil Super 2000 X1 to półsyntetyczny olej zalecany do stosowania w silnikach benzynowych i diesla (zarówno samochodów osobowych, jak i dostawczych, bez filtrów cząstek stałych). Płyn jest dedykowany również autom używanym do jazdy w bardzo trudnych warunkach.

Olej Mobil Super 2000 X1 gwarantuje ochronę jednostki napędowej przed zużyciem. Pozwala on także dokładnie oczyścić wnętrze silnika z pyłków i innych zanieczyszczeń, które zakłócają jego prawidłową pracę. Produkt można z powodzeniem stosować zarówno latem, jak i zimą. Wykazuje on bardzo dobre właściwości ochronne nie tylko w wysokich, ale też niskich temperaturach.

Konsumenci chętnie wydają opinie o olejach silnikowych wspomnianego producenta. Publikowane komentarze zawierają wiele pochlebnych słów. Również produkt Mobil Super 2000 X1 cieszy się bardzo dużą popularnością. Wynika to głównie ze skuteczności działania. Płyn spowalnia zużycie poszczególnych elementów jednostki napędowej, a ponadto redukuje ich tarcie. Wiele osób zauważyło, że silnik po wlaniu opisanego wyżej oleju pracuje równomiernie i znacznie ciszej niż zwykle.

 

 

 

 

Elf Evolution 700 STI

 

Płyn Elf Evolution 700 STI to produkt półsyntetyczny. Jest on przeznaczony do stosowania w benzynowych, a także wysokoprężnych silnikach (wolnossących, wielozaworowych i turboładowalnych). Olej doskonale sprawdza się zarówno w przypadku aut osobowych, jak też dostawczych (wykorzystywanych nie tylko do jazdy miejskiej, ale i w bardzo trudnych oraz wymagających warunkach).

Produkt zachowuje dobrą płynność nawet w niskich temperaturach, w efekcie czego zapewnia on szybki rozruch silnika i osiągnięcie optymalnej temperatury pracy w bardzo krótkim czasie. Co więcej, prezentowany olej skutecznie zmniejsza hałas generowany przez rozrząd (w przypadku jednostek napędowych z hydraulicznym sterowaniem zaworów). Płyn jest dostępny w opakowaniu o pojemności 4 l.

Jak przekonują konsumenci, produkt ma kilka istotnych zalet. Jedną z nich jest przedłużenie żywotności podzespołów silnika. Ponieważ olej zmniejsza tarcie poszczególnych elementów budowy jednostki napędowej, nie zużywają się one za szybko.

 

 

 

 

Lotos Semisyntetic 

 

Półsyntetyczny produkt Lotos Semisyntetic jest przeznaczony do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych (zarówno z turbodoładowaniem, jak i bez niego). Jest on dedykowany nie tylko samochodom osobowym, ale również dostawczym. Co ważne, olej można bez obaw wlać również do jednostki napędowej auta napędzanego LPG.

Lotos Semisyntetic to płyn wielosezonowy, który skutecznie zmniejsza zużycie paliwa. Jest on dostępny w opakowaniu o pojemności 4 l. Ze względu na to, że produkt redukuje tarcie podzespołów silnika możemy znacząco wydłużyć ich żywotność i wyeliminować ryzyko awarii jednostki napędowej (konieczność jej naprawy często okazuje się drogim wydatkiem).

Jak wynika z opinii konsumentów, jest to dobry i tani olej silnikowy 10W40. Jest on bardzo skuteczny i dobrze sprawdza się nie tylko latem, ale i zimą. Produkt oczyszcza silnik z zanieczyszczeń, a ponadto zmniejsza zużycie paliwa. To sprawia, że nie musimy tankować tak często, jak dotychczas (możemy więc sporo zaoszczędzić).

 

 

 

 

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...