Urządzenia rozruchowe ranking

Ostatnio aktualizowane: 26.04.19

 

Chcesz uniknąć sytuacji, w których rozładowany akumulator w samochodzie uniemożliwia Ci dojazd do pracy lub na ważne spotkanie? Powinieneś przemyśleć zakup urządzenia rozruchowego, które pomoże Ci w awaryjnych momentach. Według kierowców najlepszym sprzętem jest NOCO Genius Boost GB40. To starter o kompaktowych wymiarach, który można przewozić w bagażniku samochodowym. Model jest przystosowany do rozruchu silnika w pojeździe osobowym, ciężarowym, dostawczym, a nawet motocyklu czy łodzi. Co ciekawe, dzięki niemu możesz też naładować baterię w smartfonie lub tablecie. To praktyczny sprzęt, który wyposażono w niezbędne zabezpieczenia (przed odwrotną polaryzacją oraz powstawaniem iskier). Jeżeli masz wrażenie, że mimo wielu zalet urządzenie nie spełnia Twoich oczekiwań, sprawdź pozostałe startery opisane w naszym rankingu. Na drugim miejscu plasuje się produkt Black&Decker 350AMP. Sprzęt ma długie przewody z klemami wykazującymi odporność na korozję. Nadaje się on do uruchamiania wszystkich pojazdów z akumulatorem 12 V. Urządzenie nie jest duże, poza tym ma solidną obudowę.

 

 

Tabela porównawcza

 

Zalety
Wady
Podsumowanie
Oferty

 

 

Jakie urządzenie rozruchowe kupić?

 

Przewodnik zakupowy

Urządzenie rozruchowe, nazywane również starterem lub boosterem, służy do uruchamiania silników w samochodach osobowych, ciężarowych, maszynach rolniczych i wielu innych pojazdach. Tego typu sprzęty są niewielkie i często na tyle praktyczne, że służą także do naładowania baterii w smartfonie lub tablecie. Chcesz dowiedzieć się, jakie urządzenie rozruchowe wybrać, aby nie okazało się mało efektywne czy trudne w obsłudze? W takim razie zachęcamy do lektury poradnika.

 

 

Czym jest urządzenie rozruchowe?

Starter to sprzęt, za sprawą którego można uruchomić silnik samochodowy bez konieczności podpinania do prądu. To je różni od zwykłego prostownika. Urządzenie rozruchowe podaje do auta prąd i dzięki temu możemy ruszyć nim w podróż. Booster ma wbudowany akumulator litowo-polimerowy, ewentualnie litowo-jonowy, który może zgromadzić nawet dwa razy więcej energii niż akumulator niklowo-metalowo-wodorowy. Ponieważ ogniwo urządzenia rozruchowego nie ma tzw. efektu pamięci, jest trwałe, a sam starter działa niezawodnie w każdych warunkach. Większość boosterów jest przystosowana do użytku w samochodach osobowych i ciężarowych, maszynach drogowych, rolniczych, motocyklach, a nawet łodziach, kosiarkach itp. To oznacza, że sprzęt rozruchowy można wykorzystać w wielu sytuacjach.

 

Maksymalny prąd rozruchowy

Uważa się, że im wyższą wartość ma prąd rozruchowy urządzenia, tym większy silnik można uruchomić przy jego pomocy. Zazwyczaj jest to od 400 A do 600 A, choć są i takie modele, których prąd rozruchu wynosi 800 A lub nawet 1000 A. Przeważnie startery generują napięcie o wartości 12 V, niektóre 24 V.

 

Pojemność

Pojemność urządzenia rozruchowego także nie powinna być zbyt mała. Inaczej może się okazać, że sprzęt nie jest w stanie zgromadzić wystarczająco dużo energii, aby móc uruchomić auto lub inny pojazd. Za minimum uznaje się ok. 900 mAh. Po naładowaniu takiego boostera będziemy mogli przeprowadzić średnio kilkanaście cykli rozruchu.

 

Wymiary i waga

Startery nie są dużymi sprzętami, ale jeśli chcemy mieć pewność, że zakupiony model zmieści się w bagażniku auta, trzeba sprawdzić jego wymiary oraz wagę. Im mniejsze urządzenie wybierzemy, tym łatwiejsze stanie się jego przechowywanie, a także przenoszenie z miejsca na miejsce. Na rynku coraz częściej pojawiają się boostery, które bez trudu mieszczą się w jednej dłoni, a mimo to działają wyjątkowo skutecznie. Waga tego typu sprzętów zwykle nie przekracza 5 kg, więc każdy z nas poradzi sobie z ich przenoszeniem.

 

Ilość cykli ładowania

Chcąc podjąć decyzję, jakie urządzenie rozruchowe jest najlepsze, musimy też znaleźć informację o maksymalnej ilości cykli ładowania. W przypadku niektórych boosterów jest to 500 cykli, a innych znacznie więcej, bo nawet kilkadziesiąt tysięcy cykli. Na podstawie takich informacji można zdecydować, który starter jest trwalszy i dłużej nam posłuży.

 

Akcesoria

Sam booster nie wystarcza, aby móc uruchomić silnik samochodu. Potrzebne są do tego również przewody z klemami, za sprawą których podłączymy urządzenie do baterii auta. Powinny być one dołączone do zestawu, wówczas nie musimy kupować ich osobno. Najważniejsze jest to, aby przewody nie były za krótkie, gdyż wtedy używanie startera nie do końca będzie komfortowe. Klemy powinny być na tyle precyzyjne, aby umożliwiały podłączenie do różnego rodzaju akumulatorów. Dobrze, jeżeli będą one wykazywały odporność na korozję.

Jeśli obawiamy się, że przechowywanie urządzenia razem z przewodami tak, aby zapobiec ich zniszczeniu, nie będzie łatwe, najlepiej poszukać sprzętu zapakowanego w walizkę. Ochroni ona starter przed uszkodzeniami mechanicznymi.

 

 

Dodatkowe funkcje

Coraz częściej boostery są wyposażone w latarkę LED emitującą jasne światło. Niekiedy pozwala ona na uruchomienie trybu SOS, umożliwiającego emisję sygnału w formie alfabetu Morse’a. Z uwagi na wbudowaną latarkę, starter możemy wykorzystać np. podczas sprawdzania poziomu oleju silnikowego czy innych płynów, a także przy zmianie opony bądź dokonywaniu drobnych napraw pojazdu.

Inną ciekawą funkcją urządzeń rozruchowych jest możliwość naładowania baterii w mobilnych sprzętach, takich jak smartfon, smartwatch, tablet itp. Na obudowie startera jest jeden lub kilka portów USB, do których wystarczy podłączyć właściwy kabel. Nie musimy więc nosić przy sobie powerbanka czy korzystać z samochodowej ładowarki zasilanej z gniazda zapalniczki. Przydatny okazuje się ponadto wskaźnik poziomu naładowania boostera. Wystarczy na niego spojrzeć, aby przekonać się, czy urządzenie wymaga już podłączenia do ładowarki.

 

Zabezpieczenia

Aby starter zapewniał bezpieczeństwo używania, musi być wyposażony w kilka zabezpieczeń. m.in. przed przegrzaniem czy powstawaniem iskier. Najlepsze urządzenie rozruchowe jest również zabezpieczone przed odwrotną biegunowością oraz działaniem niskich i wysokich temperatur. Przeważnie tego typu sprzętów można bez obaw używać w mroźne, jak i upalne dni, gdyż ich temperatura pracy obejmuje zakres od ok. -20 st. C do +60 st. C.

 

Urządzenia rozruchowe w dobrych cenach

Czy starter to drogie urządzenie? Ceny za boostery mieszczą się w przedziale od 200 zł do 500 zł. Dużo zależy od producenta i ilości dodatkowych funkcji. Modele renomowanych marek są nieco droższe, kosztują ponad 700 zł, ale ich szczytowy prąd rozruchowy może wynosić 1600 A, a ich trwałość to nawet 10 lat.

 

Najlepsze urządzenia rozruchowe w 2019 roku

 

Ranking urządzeń rozruchowych to druga część naszego artykułu. Opisaliśmy w nim kilka sprzętów, które przez kierowców zostały uznane za użyteczne i łatwe w obsłudze. Wśród poniższych propozycji na pewno jest model, który Ci się spodoba.

 

Nasze zalecenia

 

NOCO Genius Boost GB40

 

Urządzenie NOCO Genius Boost GB40 jest przeznaczone do awaryjnego rozruchu silnika nie tylko w samochodach osobowych, ale również ciężarowych, dostawczych, motocyklach, kamperach, łodziach, a nawet kosiarkach. To litowo-jonowy model, który można wykorzystać także do naładowania baterii smartwatcha, tabletu i smartfona. Maksymalne natężenie prądu sprzętu to 1000 A.

Starter jest lekki (waży 1,08 kg), a dodatkowo ma kompaktowe wymiary: długość – 17,01 cm, szerokość – 8,1 cm i wysokość – 4,3 cm. To oznacza, że możemy wozić sprzęt ze sobą w samochodzie i być przygotowanym na każdą okoliczność. Urządzenie ma zabezpieczenie przed powstawaniem iskier i odwrotną polaryzacją. Z uwagi na precyzyjne klemy, możemy podłączyć sprzęt do różnego typu akumulatorów.

Nie tylko niewielkie wymiary są uznawane za atut urządzenia. Wiele osób chwali go również za oświetlenie LED. Sprzęt może się nam przydać po zmroku, gdy będziemy musieli np. zmienić oponę w aucie. To trwałe urządzenie, zapewniające do 1000 cykli ładowania.

NOCO Genius Boost GB40 to urządzenie rozruchowe o wymiarach: długość – 17 cm, szerokość – 8,1 cm, grubość – 4,3 cm.

Zalety
Przeznaczenie:

Prezentowany sprzęt jest odpowiedni do błyskawicznego uruchamiania nie tylko samochodów osobowych, ale też dostawczych. Korzystają z niego właściciele quadów, motocykli, skuterów czy łodzi.

Bezpieczeństwo użytkowania:

Urządzenie ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, jak również ochronę przed powstawaniem iskier. W związku z tym nie powinniśmy się martwić, że korzystanie z modelu będzie niebezpieczne.

Klemy:

Model wyposażono w dobrej jakości klemy. Są one precyzyjnie wykonane i pozwalają podłączyć do urządzenia różnego typu akumulatory.

Kompaktowe wymiary:

Sprzęt ma kompaktowe wymiary, więc można mieć go zawsze w samochodzie. Urządzenia nie trzeba schować do bagażnika, bo spokojnie zmieści się także w skrytce. Produkt waży niewiele ponad kilogram.

Latarka:

Model ma latarkę z jasnymi diodami LED działającymi w 7 różnych trybach. Sprzęt przydaje się w sytuacji zagrożenia, a także przy zmianie koła czy sprawdzaniu sprawności poszczególnych części znajdujących się pod maską.

Wady
Nieodpowiedni do silników Diesla:

Właściciele samochodów z silnikiem Diesla przyznają, że sprzęt nie radzi sobie z jego uruchomieniem.

 

 

 

 

Black&Decker 350AMP

 

Prezentujemy sprzęt Black&Decker 350AMP przeznaczony dla posiadaczy aut z silnikiem benzynowym o pojemności do 5500 cm3 lub silnikiem Diesla o pojemności do 3000 cm3. Urządzenie umożliwia także szybki rozruch łodzi, motocykla oraz innego pojazdu z akumulatorem 12 V. To booster z solidną obudową, która nie jest podatna na uszkodzenia.

Urządzenie zostało wyposażone w oświetlenie LED i wskaźnik poziomu naładowania. Wymiary sprzętu to: wysokość – 9,3 cm, szerokość – 28 cm oraz długość – 36 cm. Opisywany model waży 4,2 kg, przenoszenie go z miejsca na miejsce nie jest kłopotliwe. Booster jest bezpieczny w użytkowaniu, m.in. ze względu na zabezpieczenie przed powstawaniem iskier.

Sprawdziliśmy opinie o urządzeniach rozruchowych Black&Decker, aby przekonać się, czy przedstawiony sprzęt jest popularny wśród kierowców. Osoby, które zdecydowały się na jego zakup, uważają, że nie zajmuje dużo miejsca w bagażniku, co umożliwia wożenie go ze sobą. Poza tym booster ma solidne, miedziane przewody o długości 61 cm z odpornymi na korozję klemami.

Urządzenie rozruchowe Black&Decker 350AMP ma wymiary: szerokość – 28 cm, wysokość – 9,3 cm i długość – 36 cm. Model waży 4,2 kg.

Zalety
Jakość wykonania:

Miedziane przewody wykazują sporą odporność na przetarcia. Solidnym wykonaniem cechują się także klemy, czyli kolejny ważny element urządzenia. To pozwala sądzić, że sprzęt nie ulegnie awarii.

Lampka LED:

Dużym ułatwieniem w użytkowaniu Black&Decker 350AMP jest lampka kontrolna LED, która wskazuje stopień naładowania urządzenia.

Przechowywanie kabla:

Na obudowie modelu znajduje się specjalne miejsce przeznaczone do przechowywania kabla. W efekcie mamy pewność, że przewód jest odpowiednio zabezpieczony w trakcie transportu.

Gumowe ranty:

Urządzenie ma gumowe ranty, które nie tylko chronią obudowę przed zniszczeniem, ale też gwarantują stabilność. Model nie chwieje się na boki, kiedy ustawiamy go na ziemi.

Wady
Obsługa:

Kierowcy, którzy nigdy nie mieli okazji korzystać z tego typu sprzętu, twierdzą, że obsługa Black&Decker 350AMP może początkowo sprawiać problemy.

 

 

 

 

Yato 9000mAh 

 

Yato 9000mAh to urządzenie rozruchowe służące nie tylko do awaryjnego uruchamiania silników samochodowych, ale i zasilania przenośnych sprzętów, takich jak tablet, smartfon czy nawigacja. To model z wbudowaną latarką dającą możliwość ustawienia trybu SOS. Sprzęt można podłączyć do auta z silnikiem Diesla oraz benzynowym.

Maksymalny prąd rozruchowy startera to 400 A, jego pojemność wynosi 900 mAh. Po pełnym naładowaniu sprzęt umożliwia przeprowadzenie do 20 rozruchów pojazdów. W zestawie jest okablowanie potrzebne do uruchomienia silnika auta i naładowania urządzeń mobilnych.

Ponieważ sprzęt waży niecały 1 kg, jego przenoszenie z miejsca na miejsce nie jest trudne. Mimo że starter jest niewielki, działa efektywnie i może przydać się w najmniej oczekiwanym momencie. Według konsumentów to dobre i tanie urządzenie rozruchowe, które wyróżnia się trwałością. Zapewnia ono do 500 cykli ładowania i może pracować w temperaturze w zakresie od -20 st. C do +60 st. C.

Yato 9000mAh to dobre urządzenie rozruchowe do 200 zł. Na obudowie znajdują się 2 wejścia USB.

Zalety
Temperatura pracy:

Urządzenie jest przystosowane do pracy w temperaturze od -20 st. C. do +60 st. C. Pozwala to sądzić, że jakość użytych do produkcji materiałów jest bardzo dobra.

Przydatny w podróży:

Produkt okazuje się niezastąpiony w podróży, szczególnie jeśli mamy do pokonania setki kilometrów. Model ma sporą pojemność, a znajdujące się na obudowie porty USB pozwalają na wykorzystanie go do ładowania urządzeń przenośnych takich jak smartfon czy tablet.

Latarka:

Urządzenie wyposażono w latarkę, która okazuje się niezastąpiona, np. kiedy musimy zmienić koło a jest ciemno.

Wady
Wtyczka do ładowania:

W zestawie znajduje się wtyczka przeznaczona do ładowania sprzętu z gniazda samochodowego o napięciu 12 V. Choć jest to przydatne rozwiązanie, nieliczni kierowcy przyznają, że wtyczka nie jest solidnie zrobiona (czasami nie styka).

 

 

 

 

Jump Started DP-NJ 20000 mAh 

 

Starter Jump Started DP-NJ 20000 mAh przydaje się w sytuacjach, kiedy uruchomienie silnika samochodu nie jest możliwe, np. ze względu na niską temperaturę powietrza. Urządzenie ma w zestawie również przenośny kompresor, z jego pomocą możemy szybko dopompować koło w aucie i bez problemu dojechać do domu lub innego miejsca.

Sprzęt ma wbudowane 4 porty USB. To oznacza, że możemy do niego podłączyć smartfon bądź inne mobilne urządzenie, aby je naładować. Pojemność startera wynosi 20 000 mAh, a jego szczytowy prąd rozruchu to 600 A. Istotne jest to, że model działa niezawodnie zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach (obejmujących zakres od -20 st. C do +60 st. C).

Urządzenie jest zapakowane w poręczną i solidną walizkę, w której można je bezpiecznie przewozić. Obsługa startera nie jest skomplikowana. Warto podkreślić, że podczas rozruchu silnika samochodowego nie wpływamy negatywnie na jego trwałość i pojemność. Osoby mające ten model uważają, że jest wyjątkowo praktyczny.

Urządzenie rozruchowe Jump Started DP-NJ 20000 mAh ma do 3000 cykli ładowania. Sprzęt działa w temperaturze od -20 st. C do +60 st. C.

Zalety
Bezpieczeństwo użytkowania:

Producent potwierdza, że korzystanie z urządzenia rozruchowego jest w pełni bezpieczne dla akumulatora i nie wpływa negatywnie na jego wydajność.

Kompresor:

W skład zestawu wchodzi wiele przydatnych akcesoriów. Wśród nich największym uznaniem cieszy się przenośny kompresor, który umożliwia szybką interwencję w przypadku pojawienia się problemu ze zbyt niskim ciśnieniem w oponie.

Walizka:

Aby wszystkie dołączone do zestawu akcesoria można było łatwo przechowywać, w komplecie otrzymujemy solidnie zrobioną walizkę z wygodną rączką.

Wady
Obudowa:

Urządzenie rozruchowe ma stosunkowo cienką obudowę, która szybko się nagrzewa.

Zaślepka:

Znajdujące się na obudowie złącza są zabezpieczone zaślepką. Nie jest ona dobrze przytwierdzona do podstawy, więc może łatwo się od niej odłączyć.

 

 

 

 

Ideal Starter Ultrastarter 1600 

 

W zestawieniu nie mogło zabraknąć sprzętu Ideal Starter Ultrastarter 1600, którego prąd rozruchu wynosi 800 A. Starter waży 2,3 kg, a jego wymiary to: wysokość – 6,5 cm, szerokość – 16 cm oraz długość – 23 cm. Urządzenie zapewnia do 10 000 cykli ładowania, zanim zauważalne stanie się pogorszenie parametrów jego pracy.

Z uwagi na to, że starter wyposażono w zabezpieczenie przeciw zwarciu i odwrotnej biegunowości, jego używanie jest całkowicie bezpieczne. Sprzęt ma specjalny tryb BYPASS, za sprawą którego możemy uruchomić auto z całkowicie rozładowanym akumulatorem.

Obsługa urządzenia nie jest skomplikowana – wystarczy podłączyć go do samochodu i odczekać ok. 200 sekund, aby doszło do naładowania ultra-kondensatorów. Starter zdobył uznanie kierowców osobowych aut, gdyż nie wymaga regularnego ładowania ani specjalistycznej konserwacji.

Ideal Starter Ultrastarter 1600 to urządzenie rozruchowe ważące 2,3 kg. Wymiary modelu to: długość – 23 cm, szerokość – 16 cm i wysokość – 6,5 cm.

Zalety
Prosta obsługa:

Korzystanie z urządzenia jest proste. Zaciski wystarczy podłączyć do akumulatora, a następnie odczekać 200 sekund. Po upływie tego czasu można przystąpić do uruchomienia pojazdu.

Nie wymaga konserwacji:

Sprzęt nie wymaga specjalistycznej konserwacji.

Wady
Efektywność pracy w bardzo niskich temperaturach:

Przeprowadzony przez producenta test urządzeń rozruchowych Ideal Starter Ultrastarter 1600 wykazał, że prąd rozruchu w przypadku niskich temperatur (niższych niż -20 st. C.) jest mniejszy niż zwykle.

Długość przewodów:

Należy mieć na uwadze to, że przewody zasilające są nieco krótkie.

 

 

 

 

Czy warto kupić urządzenie rozruchowe?

 

Kierowcy coraz częściej rezygnują z korzystania z prostownika czy kabli rozruchowych na rzecz specjalnego sprzętu nazywanego starterem lub boosterem. Wynika to z łatwości jego użycia, kompaktowych wymiarów i skuteczności działania. O tym, jakie urządzenie rozruchowe jest polecane do aut osobowych i nie tylko, doradzamy w poprzednich częściach artykułu. Poniżej przedstawiamy atuty boostera, które mogą Cię utwierdzić w przekonaniu, że warto go kupić.

 

 

Urządzenie rozruchowe a prostownik

Gdy akumulator w samochodzie całkowicie się rozładuje, większość z nas zapewne myśli o użyciu prostownika, z pomocą którego możemy go naładować. Jednak to wymaga odczekania kilku godzin, zwłaszcza jeśli nie mamy sprzętu wyposażonego w funkcję rozruchu. Natomiast booster pozwala na szybki rozruch auta, bez konieczności długiego ładowania baterii samochodowej, a tym bardziej jej demontowania i przenoszenia do domu (w celu bezpiecznego podłączenia do prostownika). Oczywiście w razie potrzeby możemy skorzystać również z kabli rozruchowych, jednak do tego potrzebny jest nam drugi kierowca ze sprawnym akumulatorem w samochodzie. Nie zawsze uzyskanie pomocy innej osoby jest możliwe. Mając starter, możemy bez trudu uruchomić jednostkę napędową auta, nawet jeśli akumulator w aucie całkowicie się rozładował.

 

Zalety urządzenia rozruchowego

Urządzenie rozruchowe jest zwykle tak małe, że mieści się w dłoniach. To sprawia, że przenoszenie go nie wymaga użycia dużej siły, co w przypadku prostownika nierzadko jest koniecznością. Poza tym booster możemy schować do bagażnika samochodowego i zawsze mieć go przy sobie w czasie podróży. Nie można nie wspomnieć o tym, że nowoczesne startery są na tyle praktyczne, że służą do rozruchu silników aut osobowych, a także dostawczych, ciężarowych, maszyn rolniczych, kosiarek, motocykli, kamperów, a nawet łodzi. Co więcej, jeśli sprzęt został wyposażony w port USB, daje możliwość szybkiego naładowania baterii w smartfonie, tablecie, głośniku Bluetooth i podobnych urządzeniach. Boostery nierzadko znajdują zastosowanie także jako źródło zasilania nagrzewnicy, wentylatora, kompresora do pompowania kół itp.

Starter to sprzęt, o zakupie którego mogą pomyśleć nie tylko posiadacze starszych, ale i nowszych aut. Na pewno przyda się on osobom, które często mają problem z rozruchem silnika samochodu. Wożąc booster ze sobą, możemy w czasie podróży bez przeszkód korzystać z elektrycznych urządzeń w aucie, takich jak radioodtwarzacz, nawigacja czy klimatyzacja, które nierzadko przyczyniają się do rozładowania akumulatora.

 

 

Czy urządzenie rozruchowe ma wady?

Wspomnieliśmy, że mały starter można bez przeszkód wozić w samochodowym bagażniku. Niemniej jednak na czas zimy powinniśmy przenieść urządzenie do ciepłego pomieszczenia, gdyż niska temperatura sprzyja szybszemu rozładowaniu akumulatora boostera. Poza tym, wybierając tani sprzęt, musimy liczyć się z tym, że wystarcza on nie na kilkaset, ale na kilkadziesiąt cykli ładowania, więc przy intensywnej eksploatacji może szybko się zużyć. Czasami trudno jest też ocenić, czy urządzenie rozruchowe wymaga podłączenia do ładowarki. Aby uniknąć takich wątpliwości, najlepiej kupić booster wyposażony we wskaźnik poziomu naładowania akumulatora.

 

Jak używać urządzenia rozruchowego?

Używanie urządzenia rozruchowego nie jest skomplikowane. Mając problem z rozruchem silnika auta, wystarczy podłączyć przewód z klemą dodatnią do jej biegunowego odpowiednika na baterii samochodowej, a przewód z klemą ujemną podpiąć do masy pojazdu. Kiedy uda nam się uruchomić samochód, kable należy odłączyć w odwrotnej kolejności. Jak widać, nie jest to trudna czynność i każdy kierowca powinien sobie z nią poradzić.

 

 

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...