Bagażniki na rowery do samochodu ranking

Ostatnio aktualizowane: 17.02.20

 

Jak bezpiecznie przewozić rowery na dachu samochodu? Potrzebny jest do tego specjalny bagażnik. Który z dostępnych w sklepach produktów jest godny uwagi? Z przeprowadzonej analizy komentarzy konsumentów wynika, że to model Thule Proride 591, który wyróżnia się lekką, ale jednocześnie wytrzymałą konstrukcją z aluminium. Bagażnik został wyposażony w zamki zabezpieczające rower w uchwycie, ma też uchwyt ramy z regulacją rozwartości. Produkt bardzo łatwo montuje się na dachu auta, ta czynność nie powinna być więc zbyt kłopotliwa. Co ważne, model posiada stosowne atesty (m.in. TÜV) i spełnia normę City Crash, co potwierdza jego solidność. Nie musimy się więc obawiać o bezpieczeństwo przewożonego roweru. Popularny jest także bagażnik Amos Platforma, na którym można zamontować nie jeden, ale trzy pojazdy. Produkt został skonstruowany tak, aby przymocowane do niego rowery nie wystawały poza podłużny obrys samochodu. To daje możliwość wjechania na podziemny parking lub do innych miejsc z nisko położonym sufitem.

 

 

Tabela porównawcza

 

Zalety
Wady
Podsumowanie
Oferty

 

 

Jaki bagażnik na rowery do samochodu kupić?

 

Przewodnik zakupowy

Gdy planujesz wakacje, niejednokrotnie musisz to zrobić ze znacznym wyprzedzeniem. Zwłaszcza, jeśli mają to być wakacje całej rodziny, na które planujesz dla każdego jej członka zabrać rower. Jaki samochodowy bagażnik rowerowy wybrać , to temat tego przewodnika. Postaramy się w nim przekazać wszystkie ważne informacje dotyczące bagażników na rowery.

Bogactwo rodzajów bagażników na rowery zmusza nas do analizy tego, co jest nam potrzebne. Ze względu na rodzaj montażu bagażniki te możemy podzielić na takie, które montuje się na dachu samochodu oraz takie, które mocujemy do tylnej klapy samochodu (nawet, jeśli już tam znajduje się koło zapasowe), a także takie, które mocowane są do haka.

Jaki jest najlepszy samochodowy bagażnik rowerowy?

Aby zamontować na dachu bagażnik rowerowy, trzeba najpierw relingi wyposażyć w belki bazowe. Belki takie mogą służyć również do przewożenia innych ładunków. Choć bagażnik dachowy jest najtańszym rozwiązaniem do przewożenia rowerów, to jednak nie jest to najbardziej komfortowa wersja dla kierowcy. Po pierwsze zamontowanie roweru na dachu może nastręczać trudności. Ponadto przy szybszej jeździe taki ładunek na dachu nie pozostaje obojętny dla komfortu podróży. Pasażerowie wówczas słyszą szum i rozmaite gwizdy, jakie wytwarza szybko przepływające powietrze przez elementy rowerów. Zamontowane na dachy rowery mogą również sprawiać kłopot przy wjeździe do podziemnych parkingów czy garaży, bo nasz pojazd robi się znacznie wyższy. Z tego też względu takie rozwiązanie nie jest polecane do wyższych samochodów.

Ciekawym rozwiązaniem bagażnika dachowego jest platforma z windą. W takim wypadku platforma, które jest zamontowana na dachu może zostać przesunięta na bok auta, gdzie instaluje się na niej rowery, a następnie platforma wraca na dach, równocześnie przesuwając rowery do pozycji poziomej. Na takiej platformie można umieścić maksymalnie dwa jednoślady.

Standardowy bagażnik samochodowy może zmieścić do sześciu rowerów. Jednak optymalna ilość to cztery jednoślady. Pamiętaj też, żeby przy montowaniu na dachu samochodu rowery, zabezpieczyć ich siodełka i kierownice przed owadami. Rozbijają się ona na częściach roweru tak samo, jak na szybie samochodu i trudno wówczas rowery doczyścić.

Gdy jesteś posiadaczem większego auta, gdzie trudno jest umieścić rower na dachu, to zastanów się nad zakupem bagażnika montowanego na tylnej klapie. Większość modeli tego typu bagażników mieści od dwóch do czterech rowerów. Jednak do każdego typu samochodu trzeba taki bagażnik dopasować indywidualnie. Każdy z producentów powinien umieścić informację na opakowaniu do jakiego typu samochodu pasuje bagażnik. Przy takim bagażniku, mimo że rowery wystają poza obrys samochodu, będzie oszczędniejsze spalanie samochodu, niż przy rozwiązaniu dachowym. Jednak minusem jest to, że w trakcie jazdy, gdy bagażnik z rowerami jest przymocowany do klapy samochodu, nie ma dostępu do wnętrza bagażnika samochodu. Ale za to taki bagażnik rowerowy jest niewielki i łatwo go przechowywać, gdy nie jest używany.

Również montaż takiego urządzenia jest stosunkowo prosty. Przy montażu trzeba zwrócić uwagę, czy wszystkie pasy są dobrze napięte i czy cała konstrukcja trzyma się na klapie samochodu stabilnie. W tym bagażniku rowery również są narażone na niekorzystne warunki atmosferyczne, więc warto jest je zabezpieczyć, szczególnie napęd rowerowy, przez wyrzucanym spod kół piachem czy błotem. Natomiast elementy samochodu, w miejscach styku bagażnika z karoserią, warto jest zabezpieczyć taśmą izolacyjną, bo bagażnik rowerowy potrafi się poruszać na nierównościach ocierając się o karoserię i niszcząc ją. Bagażnik taki, załadowany rowerami, może też ograniczać pole widzenia z tyłu, więc należy dobrze przeanalizować, czy będzie on właściwy i widoczność jest wystarczająca.  

Z tyłu można montować bagażnik również, gdy na tylnej klapie mamy koło zapasowe. Są specjalne bagażniki przystosowane właśnie do takich pojazdów. Ponieważ nośność takiego bagażnika nie jest duża, jest on zwykle przeznaczony na dwa, maksymalnie trzy rowery. Plusem jest tu bezproblemowe otwieranie drzwi bagażnika samochodu z zamontowanymi z tyłu rowerami. Rowery w takim wypadku są ustawione w specjalnych rynienkach, lub są zamocowane do samochodu za ramę.

Na haku samochodu montuje się najbardziej skomplikowane bagażniki rowerowe. Taki bagażnik obowiązkowo musi posiadać dodatkowe światła i dodatkową tablicę rejestracyjną. Zasilanie urządzenia podłącza się do zasilania przeznaczonego na przyczepkę. W przypadku przewożenia rowerów w ten sposób, opór powietrza będzie najmniejszy, bo rowery są umieszczone stosunkowo nisko i nie stwarzają dodatkowego oporu powietrza. Tego typu bagażniki są dostępne w dwóch wersjach, gdzie montaż rowerów jest za ramę roweru, lub za jego koła. Są też bagażniki uchylne, które pozwalają na dostęp do bagażnika samochodu bez demontażu uchwytu, lub pozbawione platformy, gdzie dostęp do bagażnika samochodu będzie głównie zależał od budowy auta. Model bagażnika na haku pozwala na stabilne przewożenie czterech rowerów.

Dla rowerów specjalnych, są również specjalne bagażniki. Na przykład rowery szosowe o delikatnych ramach montuje się do bagażnika dachowego za widelec. Jest to rzadki sposób montowania roweru i nie do każdego typu roweru będzie się nadawał. W rowerach szosowych rama mogłaby ulec odkształceniu stąd przy montażu wykorzystuje się widelec roweru. Tylne koło natomiast jest dodatkowo spięte paskiem tak, aby rower trzymał się bagażnika stabilnie.

 

 

Samochodowe bagażniki rowerowe w dobrych cenach – pozostałe parametry

Obok wyboru typu bagażnika opisanego powyżej, zawsze trzeba zwrócić uwagę na kilka spraw dodatkowych. Pierwszą sprawą będzie maksymalny udźwig bagażnika. W zależności od rodzaju uchwytu udźwig może wynosić od 15 do 60 kg. Dlatego należy zaplanować ilość przewożonych rowerów oraz ich łączną masę. Każdy z producentów jest obowiązany wyposażyć swój produkt w opis dotyczący udźwigu.

Na pewno kluczową sprawą będzie ilość rowerów możliwa do przewiezienia danym typem bagażnika. Na klapie samochodu nie powinniśmy przewozić więcej niż trzy rowery, na haku można przewozić do czterech jednośladów, a na dachu mieści się ich najwięcej, bo maksymalnie da się ich tam umieścić sześć. Jednak każdy producent określa własne warunki dla swojego urządzenia i trzeba bezwzględnie się podporządkować do wymagań producenta w tym zakresie.

Jeśli chodzi o ceny, to najtańszy bagażnik za niespełna 100 złotych kupimy na dach i za jego pomocą zamontujemy jeden rower. Szukając bagażnika na tylną klapę, czy na klapę z kołem zapasowym to, aby przewieźć dwa do trzech jednośladów musimy liczyć się z wydatkiem 300 – 450 złotych. Najdroższe, ale też najsolidniejsze ze względu na budowę i stabilność montażu na samochodzie, są bagażniki samochodowe montowane na hak holowniczy. Aby stać się posiadaczem takiego modelu niejednokrotnie musimy się liczyć z kosztami rzędu 1500 – 1800 złotych. Wybór każdego typu bagażników rowerowych jest ogromny. Każdy użytkownik dobierze model pasujący do posiadanego samochodu, pozwalający na przewóz potrzebnej ilości samochodów, a także w oczekiwanej cenie.

 

 

Najlepsze bagażniki na rowery do samochodu w 2020 roku

 

Wakacje na rowerach to super sprawa. Niestety wypożyczalnie bardzo często oferują wysokie stawki. Z racji tego, że rowery zajmują dużo miejsca, najczęściej rezygnujemy z ich przewożenia. Istnieją jednak inne, wygodne rozwiązania, jak na przykład bagażnik na dach lub tył samochodu. Wybierając jedną z tych opcji możemy zrealizować swoje marzenie o aktywnych wakacjach na rowerze. Dlatego też przygotowaliśmy ranking bagażników na rowery do samochodu.

 

Nasze zalecenia

 

Thule Proride 591

 

3-thule-proride-591Dachowy uchwyt rowerowy Thule Proride 591 to nasza trzecia propozycja, która może być mocowana do bagażnika dachowego lub bezpośrednio na dachu. Model ten ma samoczynną regulacją rozwartości uchwytów, dzięki czemu łatwiej zamontujemy rowery.

Wygodnym rozwiązaniem jest też pokrętło regulacji i zamykania uchwytów umieszczone na poziomie dachu. Natomiast paski zębate w tym sprzęcie pasują do różnych rozmiarów opon zapewniając im świetną stabilizację. Niewątpliwym atutem jest również lekka i wygodna w użyciu aluminiowa konstrukcja i łatwy montaż po obu stronach dachu auta.

W zestawie znajdziemy też zamki zabezpieczające rower. Produkt ma kolor srebrno-czarny, dzięki czemu pasuje do każdego auta. Thule Proride 591 o wymiarach 1450 mm długości, 326 mm szerokości i wadze zaledwie 3,6 kg to dobry i tani bagażnik na rowery do samochodu.

Wadą może być zaledwie 20 kg obciążenie tego urządzenia, ale jest to wystarczające rozwiązanie na jeden rower. Warto też wspomnieć o wielu pozytywnych opiniach użytkowników tego produktu. Docenili oni przede wszystkim jego niewielką wagę oraz solidną konstrukcję.

Thule Proride 591 to dachowy uchwyt rowerowy, którego wymiary są następujące: długość – 145 cm, szerokość – 32,6 cm, a waga sprzętu to zaledwie 3,6 kg.

Zalety
Regulacja rozwartości uchwytów:

To rozwiązanie sprawia, że bez większych problemów ustawimy i zabezpieczymy nasze rowery na bagażniku.

Konstrukcja:

Jest to bardzo lekki bagażnik, ważący zaledwie 3,6 kg. Jego montaż na dachu auta przebiegnie szybko i bezproblemowo, a poza tym taki sprzęt nie będzie zbytnio wpływał na aerodynamikę pojazdu.

Solidne wykonanie:

Konsumenci w swoich ocenach podkreślają, że jest to bardzo solidna propozycja, odporna na uszkodzenia mechaniczne i wpływ czynników zewnętrznych.

Cena:

Jest to bardzo dobry bagażnik na rowery do 400 zł. Z całą pewnością jest to jeden z lepszych, tak ekonomicznych propozycji, jakie znajdziemy na polskim rynku.

Wady
Maksymalne obciążenie:

Dla niektórych osób maksymalne obciążenie 20 kg to zdecydowanie za mało. Niestety pozwala to na przewiezienie maksymalnie jednego roweru dla osoby dorosłej i dziecięcego.

 

 

 

 

Amos Platforma

 

2-amos-platformaAmos Platforma to nasza kolejna propozycja wyróżniająca się mocną i trwałą konstrukcją, docenioną przez wielu użytkowników. Ta uniwersalna platforma na 1-3 rowery z uchwytem na hak to propozycja od polskiej firmy AMOS, która już od ponad 20 lat oferuje swoim klientom najlepsze bagażniki tego typu.

Ogromną zaletą produktu jest prosty montaż oraz niewielkie wymiary po złożeniu, dzięki czemu można go szybko zdemontować i wrzucić do bagażnika samochodu. W komplecie znajdziemy taśmy do mocowania rowerów, jak również tylną tablicę świetlną ze złączem elektrycznym, czy też ramkę na dodatkową tablicę rejestracyjną.

Nie można również zapomnieć o ładowności, która wynosi 45 kg. Ponadto musimy pamiętać, że na bagażniku można przewozić rowery o wysokości ram 22-70 mm. Sam uchwyt jest bardzo solidny i waży 12 kg. Dzięki możliwości złożenia bez demontażu – użytkownik ma łatwy dostęp do bagażnika.

Wymiary urządzenia to 77 cm x 96 cm. Platforma posiada wszystkie niezbędne światła: stop, pozycyjne, postojowe, oba kierunki, jak również podświetlenie tablicy.

Amos Platforma to model przewidziany do przewozu od 1 do 3 rowerów. Montuje się go na haku samochodu. Wytrzymuje obciążenie do 45 kg. Natomiast jego waga to 12 kg. Produkt pozwala na przewożenie rowerów, których wysokość ramy mieści się w granicy 22 cm-77 cm.

Zalety
Prosty montaż:

Wśród zalet produktu wymienia się jego łatwy montaż. Montaż i demontaż sprzętu przebiega szybko i bezproblemowo, co jest bardzo istotne.

Zawartość zestawu:

W komplecie z bagażnikiem znajdują się taśmy do mocowania rowerów, a także tylna tablica świetlna ze złączem elektrycznym, jak również ramka na tablicę rejestracyjną. Otrzymujemy więc kompletny zestaw instalacyjny.

Oświetlenie:

Produkt ma wszystkie niezbędne światła, czyli pozycyjne, stop, i oba kierunki. W efekcie nasze rowery są widoczne. Jest to ważne, aby inni kierowcy zachowali odpowiedni odstęp od samochodu. Trzeba bowiem zaznaczyć, że bagażnik to dodatkowe kilkadziesiąt centymetrów.

Funkcjonalność:

Bagażnik pozwala na przewóz 3 rowerów, których waga wynosi w sumie maksimum 45 kg, a do tego urządzenie umożliwia nam bezpieczne zainstalowanie rowerów o różnych wysokościach.

Wady
Obsługa:

Użytkownicy uchwytu zauważają, że jego obsługa bywa uciążliwa.

 

 

 

 

Thule FREERIDE 532 

 

Bagażnik Thule FREERIDE 532 waży 3,5 kg, a jego ładowność to 17 kg. Model spełnia wymagania testu City Crash, co świadczy o jego solidności. W uchwycie jest specjalny mechanizm szybkiego uwalniania, który pasuje do większości ram rowerowych o średnicy wynoszącej maksymalnie 8 cm.

Wymiary produktu to: 21 cm x 149 cm x 8,4 cm. W komplecie są adaptery do rowków T (wsuwki o wymiarach: 2 cm x 2 cm) umożliwiające zamontowanie uchwytu bezpośrednio w rowkach belek bagażnika. Model ten daje możliwość łatwego i solidnego przymocowania roweru oraz jego bezpiecznego przewożenia.

Jak wynika z opinii konsumentów, bagażnik Thule FREERIDE 532 jest wytrzymały i świetnie się prezentuje na dachu samochodu (głównie ze względu na tytanowy kolor). Przedstawiony model pozwala na zabezpieczenie kół roweru przy pomocy pasków. Produkt został wyprofilowany tak, aby nie generował zbyt dużego hałasu w czasie jazdy z dużą prędkością, co mogłoby być irytujące.

Model Thule FREERIDE 532 daje możliwość przewożenia jednego roweru ważącego maksymalnie 17 kg. Produkt ma wymiary: 21 cm x 149 cm x 8,4 cm. Bagażnik waży 3,5 kg.

Zalety
Zapewnia bezpieczny przewóz roweru:

Bagażnik ma paski zębate z mechanizmem szybkiego uwalniania, a także z ochraniaczami obręczy. To gwarantuje pewne utrzymanie koła roweru. Zamontowany na dachu auta pojazd jest stabilny.

Efektowny design:

Nie należy się martwić, że po montażu bagażnik będzie negatywnie wpływać na wygląd samochodu. To model w tytanowym kolorze, który nie jest podatny na uszkodzenia.

Pasuje do większości ram rowerowych:

To model z uchwytem, który można dopasować do większości ram rowerowych (o średnicy do 8 cm). Oznacza to, że na bagażniku możemy przewozić różne rowery, zarówno trekkingowe, jak też miejskie czy dziecięce.

Wady
Niezrozumiała instrukcja:

Zamontowanie produktu na dachu auta nie jest zbyt łatwe, ponieważ dołączona do zestawu instrukcja jest obrazkowa. Nie ma tu opisów, które w szczegółowy sposób wyjaśniałyby sposób montażu bagażnika krok po kroku.

 

 

 

 

Thule 9104 Clipon

 

4-thule-9104-cliponBagażnik rowerowy 9140 ClipOn szwedzkiej firmy THULE to świetna propozycja, która ułatwi przewożenie naszych dwukołowych pojazdów w dowolne miejsce. Model montujemy na tylnej klapie pojazdu, a sama konstrukcja jest bardzo stabilna i wytrzymała. Dzięki temu, że sprzęt ten zakładamy na podwyższeniu, nie zasłaniamy tylnych lamp oraz tablicy rejestracyjnej, a więc nie potrzebujemy dodatkowych tablic i osprzętu.

Ponadto, bagażnik wyposażono w nowoczesne systemy mocowań i zaczepów, które w znacznym stopniu ułatwiają eksploatację. Model jest kompatybilny z Thule One Key System – jeden klucz do urządzeń marki Thule, zastępujący nam pęk, w którym odnalezienie właściwego zajmuje sporo czasu.

Opinie o bagażnikach na rowery do samochodu na klapę tego producenta są niezwykle pozytywne. Wielu użytkowników potwierdza solidność wykonania i zauważa, że urządzenie ma sporą ładowność.

Aż 45 kg obciążenia i trzy miejsca na rowery pozwalają nam przewozić również cięższe modele, ze stalową ramą. Warto też wspomnieć, że na bagażniku można instalować rowery o różnej średnicy ramy.

Bagażnik rowerowy Thule 9140 ClipOn to produkt szwedzkiej firmy, który jest kompatybilny z systemem One Key. Jeśli więc masz inne produkty tej marki, inwestycja w ten model jest dobrym rozwiązaniem. Maksymalne obciążenie bagażnika to 45 kg i można na nim umieścić 3 rowery.

Zalety
Wytrzymała konstrukcja:

Jest to bardzo solidny bagażnik, który wytrzymuje obciążenie do 45 kg i jest odporny na uszkodzenia.

Funkcjonalność:

Bagażnik umożliwia nam przewożenie rowerów o różnej wielkości ramy.

Łatwość montażu:

Wiele osób podkreśla, że prezentowany bagażnik jest prosty w montażu. Poza tym instalacja rowerów na zamontowanym już bagażniku też nie jest zbyt skomplikowana.

Wady
Cena:

Jest to dość drogi produkt, kosztuje niemalże 700 zł.

 

 

 

Peruzzo Parma

 

5-peruzzo-parmaNasz ranking bagażników rowerowych do samochodu zamyka Peruzzo Parma. Jest to świetna propozycja ułatwiająca montaż na kuli haka. Dzięki regulowanym uchwytom na koła, z mocnego tworzywa, możemy przewieźć rower o każdej wielkości koła.

Natomiast uchwyt na ramę z materiałów kompozytowych pozwala przewozić rowery z ramą o średnicy od 25 aż do 80 mm. Użytkownicy produktu docenili nie tylko jego kompatybilność z różnymi rowerami, ale również łatwy i szybki montaż bagażnika.

Urządzenie ma możliwość odchylania, a także złożenia, co znacznie ułatwia jego przechowywanie. W zestawie znajdziemy listwę świetlną z wiązką 13 pin, paski mocujące, aby poprawić stabilność mocowania, jak również akcesoria montażowe.

Dzięki temu nie musimy dokupować dodatkowych elementów montażowych. Jest to najdroższy i najcięższy bagażnik w naszym zestawieniu ( waży ok. 17 kg), ale musimy pamiętać, że zmieści aż 4 rowery. Jeśli szukasz czegoś większego, o sporej ładowności – do 60 kg – jest to idealna propozycja.

Peruzzo Parma to bagażnik, który montuje się na hak. Waży on 17 kg, natomiast jego ładowność wynosi aż 6 kg. Jednocześnie należy wspomnieć, że zmieścimy na nim aż 4 rowery.

Zalety
Pojemność:

Największą zaletą produktu jest jego pojemność. Jest to jedyna w naszym zestawieniu opcja, która mieści aż 4 rowery.

Szybki montaż:

Konsumenci przychylnie wypowiadają się na temat samego systemu montażu modelu Peruzzo Parma. Jego umieszczenia na klapie bagażnika nie sprawi Ci większego problemu. Poza tym model ten nie zablokuje dostępu do wnętrza samochodu.

Wytrzymałość:

Bagażnik pozwala nam na przewóz rowerów o całkowitej wadze do 60 kg.

Wady
Cena:

Jest to najdroższy sprzęt w naszym ranking. Niestety dla wielu osób proponowana przez producenta cena jest zdecydowanie za wysoka.

Waga:

Produkt waży aż 17 kg, przez co stanowi spore obciążenie i jego instalacja może okazać się problematyczna.

 

 

 

» Przejrzyj produkty z poprzednich lat

 


Produkty te nie są już dostępne

 

 

Thule 9503 Rideon

 

1-thule-9503-rideonBagażnik rowerowy RideOn firmy THULE to nasz numer jeden. Jest bardzo poręczny i łatwy w obsłudze – montuje się go na haku, a specjalna budowa umożliwia odchylanie urządzenia i łatwy dostęp do bagażnika. Ponadto ma dużą pojemności – w wersji Thule 9503 Rideon zmieszczą się aż trzy rowery.

Ten najlepszy bagażnik na rowery do samochodu ma nowoczesne oświetlenie oraz 7 – bolcowe przyłącze elektryczne, dzięki czemu całe urządzenie jest odpowiednie oświetlone, a rowery zabezpieczone w czasie jazdy. Kolejną zaletą jest niska masa własna, która wynosi 12 kg.

Natomiast zwarta konstrukcja i ładowność 45 kg sprawiają, że to idealna propozycja dla osób kochających rodzinne, rowerowe wypady poza miasto. Do urządzenia można dokupić białą tablicę THULE 9762 do zamontowania pomiędzy światłami bagażnika, na której napiszemy lub nakleimy numery rejestracyjne pojazdu. W zestawie znajdziemy też nowoczesne i łatwe w obsłudze systemy mocowań i zaczepów.

Nie można również zapomnieć o wielu pozytywnych opiniach użytkowników tego praktycznego produktu. Docenili oni mocną konstrukcję urządzenia, poręczność i prostą obsługę.

Bagażnik samochodowy na rowery RideOn firmy THULE, który montuje się na haku, waży 12 kg. Jednocześnie wytrzymuje ciężar do 45 kg i można na nim przewozić od 1 do 3 rowerów. Produkt wykonano ze stali. Ma on szerokość 75 cm.

Zalety
Łatwa obsługa:

Jest to bardzo łatwy w obsłudze bagażnik. Bez problemu zamontujesz na nim rowery i je z niego zdejmiesz. Potwierdzają to również oceny konsumentów.

Łatwy dostęp do bagażnika:

Jest to bagażnik montowany na hak, ale mimo to, nie utrudni nam dostępu do bagażnika samochodu, gdyż można go łatwo odchylić.

Oświetlenie:

Prezentowany model ma 7-bolcowe przyłącze elektryczne, dlatego też urządzenie ma odpowiednie oświetlenie. Pojazdy jadące z tyłu widzą, że wieziemy rowery i zachowają dzięki temu odpowiedni dystans.

Ładowność:

Bagażnik wytrzymuje obciążenie do 45 kg, co pozwala na przewiezienie trzech 15-kg rowerów lub też dwóch cięższych.

Mocowanie:

Solidne mocowanie jest gwarancją tego, że w czasie jazdy ze sporą prędkością nasze rowery będą odpowiednio zabezpieczone. Warto też wspomnieć, że samo instalowanie tego elementu nie jest zbyt skomplikowane.

Wady

 

 

 

Dla amatorów wycieczek rowerowych rynek oferuje duży wybór bagażników samochodowych, dzięki którym można zabrać rower na wyjazd za miasto. Wśród ofert znajdziemy bagażniki montowane z tyłu samochodu do haka holowniczego lub zakładane na dach pojazdu. Te ostatnie są dobrym rozwiązaniem dla właścicieli samochodów bez haka. Dlatego przybliżymy Wam kilka modeli bagażników dachowych na rower. Są to uchwyty na jeden rower montowane do bagażnika bazowego  (poprzecznych belek) umieszczonego na dachu. W zależności od ilości transportowanych rowerów na belki można założyć kilka uchwytów. Zwykle na dachu samochodu można bezpiecznie umieścić trzy, a nawet cztery jednoślady. Jednym z najlepszych na rynku  bagażników dachowych na rower jest szwedzki Thule FREERIDE 532. To model objęty aż 5-letnią gwarancją producenta. Jest to produkt bardzo dobrej jakości. Można na nim bezpiecznie przewieźć rower nawet na długiej trasie. Cena tego bagażnika jest niezwykle atrakcyjna w stosunku do jego jakości! Porównywalne parametry posiada bagażnik dachowy na rower Taurus BikeUp T2/100. To także produkt wysokiej klasy posiadający 3-letnią gwarancję, a jego cena jest „na każdą kieszeń”.

 

 

Jaki bagażnik dachowy na rower kupić?

 

Przewodnik zakupowy

Zabranie rowerów na wakacyjny wyjazd lub weekendowy wypad za miasto może wydawać się kłopotliwe, jeśli myślimy o podróżowaniu pociągiem lub autobusem. Taka podróż jest także dość kosztowna biorąc pod uwagę opłatę za bagaż. Dlatego zachęcamy do wyposażenia swojego samochodu w bagażnik na rowery, bo pozwala to na niezależność  i odkrywanie ciekawych szlaków na trasach turystycznych podróży.

 

 

Istnieje kilka sposobów transportu rowerów samochodem. Każdy z nich ma wady i zalety. Wybór zależy od indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych. Najwygodniejszy jest bagażnik montowany na haku holowniczym samochodu. Jest to bagażnik przewidziany maksymalnie na 3 rowery. Poprzez zastosowanie adaptera można powiększyć jego ładowność o 4 rower. Zalety bagażnika na hak to szybki montaż, wygodne zapakowanie i możliwość przewozu cięższych  rowerów.

Minusy – zasłonięte lampy i tablica rejestracyjna pojazdu, szybkie brudzenie się rowerów. Niestety, jest to także najdroższy rodzaj bagażników spośród dostępnych na rynku.  Kolejnym rozwiązaniem są bagażniki rowerowe montowane na klapę samochodu. Nie są one uniwersalne i muszą być kupione do konkretnego modelu samochodu. Ponadto nie w każdym samochodzie istnieje możliwość zamontowania bagażnika na klapę. Taki bagażnik mieści 2 lub 3 rowery. Jego cena jest w miarę przystępna.

Zalety tego bagażnika to, podobnie jak w przypadku bagażnika na hak, szybki i prosty montaż i łatwość załadowania rowerów. Utrudnia on jednak dostęp do bagażnika, co w dłuższej podróży może być uciążliwością. Rowery ograniczają też kierowcy widoczność przez tylną szybę. Ponadto rowery narażone są na zabrudzenie przez kurz wydostający się spod kół samochodu. Przy montażu należy pamiętać, aby tablica rejestracyjna była widoczna i aby rowery nie zasłaniały świateł.

Przy transportowaniu rowerów z tyłu pojazdu istnieje możliwość uszkodzenia ich w przypadku kolizji. Takie ryzyko także należy wziąć pod uwagę. Najtańszym rozwiązaniem są bagażniki rowerowe montowane na dachu pojazdu. Cieszą się one dużą popularnością wśród kierowców. Dlatego też wybraliśmy do zaprezentowania bagażniki dachowe na rower w dobrych cenach. Warto poświęcić im więcej uwagi, jeśli planujecie wyposażyć się w ten sprzęt.

Bagażnik dachowy wymaga zamontowania poprzecznych belek dachowych. Do nich mocuje się uchwyty rowerowe. W zależności od ilości rowerów trzeba zamocować odpowiednią ilość uchwytów. Belki dachowe przydają się także do transportu snowboardów, desek surfingowych i bagażników dachowych tzw. „boksów”.

 

Jaki jest najlepszy bagażnik dachowy na rower?

Gigantem wśród producentów wszelkich bagażników samochodowych jest szwedzka firma Thule. Ta marka jest gwarancją jakości. Nie można jednak nie doceniać innych producentów, którzy także starają wprowadzać na rynek towary jak najlepszej jakości. Ich produkty są konkurencyjne do uznanych marek. Dlatego trzeba uważnie przyjrzeć się wszystkim propozycjom. porównać ich parametry i wybrać najlepszy bagażnik dachowy na rower –   najbardziej odpowiedni do swoich potrzeb (i zasobów finansowych!).

 

 

Jaki bagażnik dachowy na rower wybrać?

Przy wyborze odpowiedniego uchwytu przede wszystkim należy sprawdzić, czy interesujący Was uchwyt posiada atesty bezpieczeństwa. Trzeba także wziąć pod uwagę ciężar roweru. Większość bagażników wytrzymuje obciążenie 17 kg, niektóre do 20 kg. Przed zamocowaniem roweru na dachu należy zdemontować dodatkowy balast np. fotelik dla dziecka, czy koszyk na zakupy, aby zminimalizować wagę roweru. O ile montaż bagażnika na belkach nie powinien nikomu sprawiać kłopotu, to zamocowanie samego roweru w uchwycie może być trudne. Rower trzeba unieść wysoko i ustabilizować go. Czasem niezbędna jest pomoc drugiej osoby zwłaszcza, jeśli samochód jest wysoki.

Koniecznie trzeba zmierzyć wysokość swojego pojazdu wraz z bagażem, bo jest to istotne przy wjazdach do garaży, na parkingi podziemne lub przejazdach pod niskimi wiaduktami. W przeprawach promowych zwiększona wysokość pojazdu może wiązać się z wyższą opłatą za przejazd.

Nawet jeśli macie pewność, że Wasze rowery zamocowaliście stabilnie i bezpiecznie, jedźcie ostrożnie, bo ten specyficzny bagaż na dachu generuje opory powietrza. Podczas jazdy może być słyszalny hałas, a zużycie paliwa nieco się zwiększa. Trzeba podkreślić, że bagażniki dachowe cenowo są konkurencyjne do innych rodzajów bagażników.

 

 

Najlepsze bagażniki dachowe na rower w 2020 roku

 

Poniżej prezentujemy wybrane przez nas modele bagażników dachowych na rower, aby pomóc Wam dokonać odpowiedniego wyboru. Mamy nadzieję, że ten sprzęt umożliwi Wam podróże do ciekawych miejsc i pozwoli przeżyć niezapomniane chwile na rowerowych wycieczkach. Szerokiej Drogi!

 

Nasze zalecenia

 

Thule FREERIDE 532

 

Bagażnik dachowy na rower Thule Freeride 532 – produkt szwedzki, wykonany jest ze stali. Służy on do transportu jednego roweru o wadze do 17 kg. Rower trzymany jest równocześnie za ramę i koła. Mocuje się go do bagażnika przy pomocy zębatych pasków. Bagażnik ten można zamontować w dowolnym miejscu na dachu pojazdu.   Uchwyty wyposażone są w zamki, które zabezpieczają jednoślad przed przypadkowym wypięciem lub kradzieżą. Na dachu samochodu osobowego zwykle wystarcza miejsca na 4 rowery.

Uchwyty dachowe Freeride 532  przewidziane są na rowery o średnicy ramy od 20 do 70 mm. Szerokość opon nie ma znaczenia, gdyż paski zębate posiadają  ochraniacze regulowane do różnych rozmiarów opon. Zarówno paski zębate, jak i uchwyt ramy wyposażone są w mechanizm szybkiego uwalniania ułatwiający wypięcie roweru z bagażnika.

Bagażnik rowerowy Thule Freeride 532 spełnia wymogi testu City Crash i objęty jest 5-letnią gwarancją producenta. Użytkownicy posiadający bagażnik rowerowy Thule Feeride 532 uważają, że jest to bardzo dobry model, a rower zamocowany jest na nim stabilnie i bezpiecznie.

 

 

 

 

Taurus BikeUp T2/100

 

Bagażnik dachowy na rower Taurus BikeUp T2/100 to lekki  uchwyt wykonany z aluminium. Można przewozić na nim rower o maksymalnej wadze 17 kg. Bagażnik przystosowany jest do transportu rowerów o średnicy ramy od 30 do 60 mm i dowolnym rozmiarze kół.

Montaż bagażnika nie wymaga użycia narzędzi, dzięki zastosowaniu pokręteł typu „motylek”.  Uchwyt wyposażony jest w przesuwne podstawki pod koła i paski zębate do ich zamocowania. W wersji podstawowej montuje się go za pomocą zacisków stalowych (cybantów), ale możliwe jest, po zastosowaniu adaptera, zamontowanie uchwytu na szerokich belkach wykorzystując rowek „T”. Ten sposób polecany jest do belek aluminiowych.

Ten model przystosowany jest do zamontowania z dowolnej strony dachu pojazdu. Taurus BikeUp T2/100 wyposażony jest w zamek zabezpieczający rower przed kradzieżą. Można też dokupić pokrętło z zamkiem, które zabezpieczy także  sam uchwyt na belce.

Bagażnik rowerowy Taurus BikeUp T2/100 spełnia normy City Crash i posiada 3-letnią gwarancję producenta. Osoby, które kupiły bagażnik rowerowy Taurus BikeUp T2/100, uważają, że jest to dobry i tani bagażnik dachowy na rower. Podkreślają solidność wykonania oraz  jego estetykę.

 

 

 

 

Aguri Acuda 2 Silver 

 

Bagażnik dachowy na rower Aguri Acuda 2 Silver został wykonany z aluminium o profilu belek Aguri. Przeznaczony jest do przewozu roweru o wadze do 20 kg, średnicy kół od 16 do 29 cali i szerokości opon do 80 mm. Montaż bagażnika jest prosty i nie wymaga używania narzędzi. Można go zamontować za pomocą metalowych zacisków lub wsuwek, które dołączone są w zestawie.

Uchwyt obejmujący ramę roweru oraz uchwyt montażowy zabezpieczone są zamkami na kluczyk w celu ochrony przed kradzieżą. Koła umieszcza się w wyprofilowanych rynienkach z tworzywa i mocuje się paskami zębatymi. Uchwyt trzymający ramę jest zabezpieczony gumowymi wkładkami, aby amortyzować wstrząsy i uniknąć uszkodzeń lakieru.

Bagażnik można umieścić z dowolnej strony dachu samochodu. Zamek oraz rynienki na koła także przystosowane są do obustronnego mocowania. Bagażnik rowerowy Aguri Acuda 2 Silver przeszedł pozytywnie testy Przemysłowego Instytutu Motoryzacji (PIMot). Ranking bagażników dachowych na rower umiejscawia model Aguri Acuda 2 Silver na bardzo wysokiej pozycji, a wśród klientów cieszy się on dużą popularnością.

 

 

 

 

Thule ProRide 598 

 

Bagażnik dachowy na rower Thule ProRide 598 to bagażnik wysokiej klasy o unikalnej konstrukcji zapewniający bezpieczny transport roweru. Przeznaczony jest do przewożenia roweru o wadze do 20 kg, średnicy ramy od 22 do 100 mm i szerokości opon do 2,5 cala.

Bagażnik ten ma właściwość automatycznego pozycjonowania roweru po jego zamocowaniu. Pokrętło ogranicznika momentu dokręcania sygnalizuje prawidłowy montaż. Miękkie podkładki dostosowują się kształtem do ramy roweru minimalizując ryzyko jego uszkodzenia. Wydłużona dolna szczęka uchwytu chroni rower przed upadkiem. Koła stabilnie opierają się w rynienkach o wydłużonym kształcie.

Thule ProRide 598 posiada dwa zamki zabezpieczające zarówno bagażnik, jak i rower przed kradzieżą. Ten model można zamocować z prawej lub lewej strony dachu pojazdu. Montaż nie wymaga użycia narzędzi. Bagażnik spełnia wymagania testu City Crash i jest objęty gwarancją producenta.

Opinie o bagażnikach dachowych na rower Thule są bardzo pozytywne. Ta szwedzka marka cieszy się dużym uznaniem wśród klientów. Także model Thule ProRide 598 uważany jest solidny, niezawodny i bezpieczny.

 

 

 

 

Amos Tour Alu

 

Bagażnik dachowy na rower Amos Tour Alu wykonany jest z wysokiej jakości aluminium. Przeznaczony jest on do przewozu roweru o maksymalnej wadze 18 kg i średnicy ramy od 25 do 50 mm. Montaż bagażnika jest łatwy i nie wymaga użycia narzędzi. W zestawie znajdują się obejmy zaciskowe (cybanty) do montażu na belkach stalowych oraz wsuwki do belek aluminiowych.

Rower mocuje się za ramę i koła. W tym celu ustawia się go na przesuwanych podstawkach z paskami zębatymi do zapinania kół. Zarówno klamerka, jak i uchwyt mocujący ramę posiadają zamki zabezpieczające rower przed kradzieżą. Bagażnik rowerowy Amos Tour Alu to produkt polski. Posiada certyfikaty potwierdzające jego jakość oraz 2-letnią gwarancję producenta.

Użytkownicy posiadający bagażnik rowerowy Amos Tour Alu uważają, że jego  cena jest bardzo atrakcyjna, montaż bagażnika na dachu oraz samego roweru jest prosty i nie sprawia trudności. Zaznaczają też, że jest to model starannie wykonany i dzięki temu transport roweru jest bezpieczny.

 

 

 

» Przejrzyj produkty z poprzednich lat

 

Leave a Reply

avatar
  Subskrybuj  
Notify of
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (8 votes, average: 4.88 out of 5)
Loading...
DMCA.com Protection Status