Telefony VoIP ranking

Ostatnio aktualizowane: 15.08.18

 

Jaki telefon VoIP kupić?

 

Przewodnik zakupowy

W dzisiejszych czasach podstawą naszej codziennej pracy jest komunikacja. Mało który zawód może sobie pozwolić na kompletne odcięcie od świata, dlatego też producenci poszukują nowych rozwiązań, aby ułatwić pracownikom błyskawiczny przesył danych. Jedną z najszybszych i najbardziej skutecznych metod jest rozmowa telefoniczna.

Niestety, połączenia bardzo często bywają drogie, dlatego też przedsiębiorcy szukają rozwiązań, dzięki którym obniżą koszty ogólne generowane w zakładzie pracy. Z tego względu wybierają aparaty, które nie są podłączone do sieci analogowej, a do specjalnego łącza internetowego. Sposób stał się w bardzo krótkim czasie zaakceptowany przez użytkowników i dziś nikogo już nie dziwi obecność tego typu sprzętu w firmie. Niestety bardzo ciężko jest zdecydować, jaki telefon VoIP wybrać, dlatego też przygotowaliśmy kilka praktycznych porad, które znacznie ułatwią Wam to zadanie.

Ilość łączy – jaki telefon VoIP jest najlepszy?

Z pewnością, jedną z najważniejszych cech telefonu VoIP jest ilość łączy zainstalowanych w aparacie. Ta właściwość wpływa na to, ile linii będzie aktywnych w jednym czasie. Zwykłemu pracownikowi wystarczają zazwyczaj jedna albo 2, jednak istnieją zawody, w których sygnał zajętej linii będzie bardzo źle odebrany przez klienta. Mowa np. o recepcjonistach, administratorach sieci lub pracownikach call – centre. W tym wypadku warto zainwestować w urządzenie, które wyposażone zostało w 3 lub więcej gniazda sieciowych.

 

Wyświetlacz

Dość istotnym szczegółem, na który powinieneś zwrócić szczególną uwagę, jest wyświetlacz. To, jaki telefon wybierzesz uzależnione jest przede wszystkim od funkcji, jakie powinien on spełniać. Asortyment tego typu sprzętu jest bardzo szeroki. W sklepie znajdziesz modele z wyświetlaczami małymi i dużymi, kolorowymi lub czarno – białymi, dotykowymi i uruchamianymi na klawisze. Oczywiście, taka rozbieżność może nas zastanawiać, lecz warto odpowiednio przemyśleć swój wybór, ponieważ zakup najlepszego sprzętu dla osoby, która mało korzysta z telefonu, będzie bez sensu.

Z pewnością warto dobierać sprzęt do stopnia zawodowego danego pracownika. Wiadomo, że wszelkie gadżety umieszczone w gabinecie prezesa lub managera świadczą o jego statusie i powadze. Z tego względu, pokoje gdzie często pojawiają się goście warto wyposażyć w dobrej klasy sprzęt z dużym, kolorowym wyświetlaczem. Takie urządzenie posiada wiele opcji, dlatego też przyczynia się do bardziej produktywnej pracy.

Z drugiej strony, duży wyświetlacz będzie zbędny osobom, które nie prowadzą dużo rozmów telefonicznych. Właściwie większość stanowisk pracy posiada pewną, średnią liczbę połączeń przychodzących i wychodzących. Księgowi, administracja lub zespoły np. projektowe nie opierają swoich zawodowych obowiązków na rozmowach telefonicznych. W takim wypadku, wystarczający będzie zakup urządzeń z mniejszym ekranem, który wskaże np. jedynie numer telefonu.  

 

Cel

Jak już zostało wspomniane, najważniejszym kryterium w wyborze telefonu jest sposób jego użytkowania. Oprócz wyświetlacza, sprzęt dysponuje szeregiem funkcji, które w mniejszym, bądź większym stopniu mogą wpłynąć na jakość wykonywanych połączeń.

Właściciele firm, managerowie, pracownicy call – centre z pewnością będą zadowoleni z urządzenia, które wzbogacone jest o kilka ciekawych dodatków, które zabezpieczą użytkownika przed np. utratą ważnego połączenia. Takie aparaty mogą np. zapisywać wszystkie nieodebrane telefony lub rejestrować wiadomości. W przypadku osób będących w ciągłym ruchu, dobrym pomysłem jest zakup gadżetu mobilnego o dużym zasięgu.

Najprostsze modele sprawdzą się w miejscach, gdzie podstawowym i właściwie jedynym ich zadaniem jest nadawanie lub odbieranie połączeń. Jeśli w Twojej firmie jest pokój do odpoczynku lub inne pomieszczenie, gdzie ludzie przychodzą raczej na krótki czas, nie warto instalować tam drogiego sprzętu. W tym przypadku świetnie sprawdzą się niewielkie urządzenia o bardzo prostej obsłudze. Są one tanie i odporne na uszkodzenia zewnętrzne, dlatego też dobrze poradzą sobie nawet w trudnych warunkach.

 

Funkcje

Aby określić, jaki jest najlepszy telefon VoIP dla konkretnego pracownika należy bacznie przyjrzeć się jego pracy. Niektóre modele posiadają bowiem szereg przydatnych funkcji, które mogą pomóc pracownikom w wykonywaniu ich obowiązków.

Prostą lecz praktyczną opcją jest np. instalacja wskaźnika zajętości linii. Podczas wykonywania połączenia nasz telefon przełącza się w stan czuwania. Jeśli w tym samym czasie ktoś będzie próbował się z nami skontaktować, usłyszymy to w słuchawce. Niektóre modele wyświetlają dodatkowo numer, który do nas dzwoni. Z taką funkcją urządzenie stacjonarne może stać się wręcz komórką.

Innym udogodnieniem stosowanym przez producentów jest opcja follow me. Polega ona na tym, że jeden numer ustawiony jest jednocześnie na aparacie stacjonarnym i komórkowym. To oznacza, że w każdej chwili możemy odebrać telefon skierowany bezpośrednio do nas, nawet jeśli zmuszeni jesteśmy do ciągłego zmieniania pomieszczeń lub wyjścia z budynku.

Wielu konsumentów poszukuje również w telefonach VoIP trybu „nie przeszkadzać”. W momencie prowadzenia ważnego spotkania, lub podczas przerwy śniadaniowej możemy wprowadzić nasz aparat w stan czuwania. Za pomocą jednego przycisku zawiesimy wszystkie połączenia przychodzące. Modele z wyższej półki posiadają opcję zapisywania wszystkich nieodebranych telefonów, dzięki czemu po zakończonych obowiązkach będziesz mógł odpowiedzieć nadawcom.

Telefony VoIP w dobrych cenach

Ceny telefonów VoIP są dość zróżnicowane. Najtańsze modele kupisz już za niecałe 120 zł. Jednak jeśli zależy Ci na bardziej zaawansowanym sprzęcie, musisz przygotować się na wydatek rzędu 250 zł.

 

 

Najlepsze telefony VoIP w 2018 roku

 

Dzięki telefonom VoIP można dzwonić, korzystając z połączeń internetowych lub protokołu IP. Ta technologia znana jest pod nazwą telefonii internetowej. Jest to doskonałe rozwiązanie, gdy chcesz zadzwonić za granicę. Wtedy koszty połączenia są dużo niższe w porównaniu do standardowych rozwiązań. Aby ułatwić Ci zakup tego typu sprzętu przygotowaliśmy ranking telefonów VoIP, który zawiera najciekawsze propozycje dostępne na rynku.

 

Nasze zalecenia

 

Gigaset C530 IP

 

Na pierwszym miejscu naszego zestawienia znalazł się model Gigaset C530 IP. Jest to bezprzewodowy telefon, z którego można korzystać zarówno w warunkach domowych, jak i przy prowadzeniu działalności gospodarczej.

Model ten używa się jak zwykły telefon stacjonarny, a także można go przełączyć na tryb korzystania z protokołu IP (technologii VoIP). Pozwala on na prowadzenie rozmów w wysokiej jakości dźwięku.

Produkt ten wyposażony został w wygodny wyświetlacz LCD. Natomiast w nocy można skorzystać z opcji podświetlanej klawiatury.

Sprzęt ten ma także funkcję automatycznej sekretarki. Oprócz tego użytkownik w trakcie rozmowy może korzystać z trybu głośnomówiącego. Ponadto produkt wyposażony został w system GAP, który pozwala na współpracę słuchawek innych producentów.

Słuchawka działa bez ładowania przez 14 godzin rozmów lub 320 godzin czuwania. Ponadto można z nią odejść od bazy na odległość 50-300 m.

W urządzeniu można zapisać do 200 kontaktów. Dużym atutem tego modelu jest możliwość wysyłania wiadomości SMS. Ten najlepszy telefon VoIP cieszy się pozytywnymi opiniami konsumentów. Użytkownicy twierdzą, że jest to dobrej jakości, funkcjonalny sprzęt w atrakcyjnej cenie.

 

 

 

 

Siemens Gigaset A510IP

 

Na drugim miejscu naszego rankingu znalazł się telefon Siemens Gigaset A510IP. Można z niego korzystać jak ze zwykłego telefonu stacjonarnego, a także telefonu VoIP. Jego obsługa, w tym przełączanie między trybami, jest bardzo prosta.

Jest to urządzenie, które pozwala na wykonywanie 3 równoległych rozmów. Ponadto, dzięki technologii HDSP, użytkownik może wykonać rozmowę z dźwiękiem w jakości HD. Jednocześnie sprzęt można używać w trybie głośnomówiącym.

Dzięki połączeniu z Internetem można na nim sprawdzać pogodę lub skorzystać z e-maila. W książce telefonicznej da się zapisać do 150 kontaktów.

Zasilacz, który dołączony jest do zestawu, zużywa mało energii. Ponadto model ten ma ograniczoną emisję fal radiowych. W efekcie jest to produkt przyjazny dla środowiska.

Czas czuwania urządzenia to 290 godzin, a w trakcie rozmów słuchawka wyładuje się po 23 godzinach. Użytkownicy twierdzą, że jest to bardzo funkcjonalny telefon z dużym wyświetlaczem.

 

 

 

 

Grandstream GXP 1625 HD

 

Grandstream GXP 1625 HD to kolejny produkt na naszej liście. Jest to przewodowe urządzenie, które sprawdzi się w domu i w biurze. Może być wykorzystywane jako telefon stacjonarny i VoIP.  Wysoką jakość dźwięku zapewnia wykorzystana technologia HD.

Obsługuje dwie linie w jednym czasie, a także wstrzymuje i przekierowuje połączenia. Oprócz tego pozwala na prowadzenie 3 – osobowych rozmów konferencyjnych.

W książce telefonicznej można zapisać do 500 kontaktów. Informacje wyświetlane są na wygodnym wyświetlaczu LCD. Produkt ma wymiary: 20,9 cm x 18,45 cm x 7,62 cm. Model ten może działać w szerokim spektrum temperatur – od -10 st. C do 60 st. C.

Prezentowany model wyposażony jest w system głośnomówiący. Można go zarówno położyć na biurku, jak również zamontować na ścianie.

Użytkownik może spersonalizować urządzenie poprzez wybranie własnego dzwonka i ustawienie lokalnej pogody. Konsumenci twierdzą, że jest to funkcjonalny produkt. Ponadto uważają, że odznacza się ciekawym designem.

 

 

 

 

Yealnik T19

 

Na czwartym miejscu naszego zestawienia znalazł się model Yealnik T19. Ten dobry i tani telefon VoIP można używać również jako stacjonarny. Aby użyć funkcji VoIP, wystarczy prosta instalacja na interfejsie.

Jest to przewodowy sprzęt, który działa bardzo wydajnie. Dzięki wygodnemu wyświetlaczowi LCD obsługa urządzenia jest prosta. Użytkownik może spersonalizować telefon, ustawiając własny dzwonek czy muzykę “na czekanie”.

Można również korzystać z takich funkcji jak: szybkie i ponowne wybieranie, oddzwanianie, czy auto odpowiedź. Ponadto z telefonu można wysyłać wiadomości SMS. W książce telefonicznej można zapisać do 1000 kontaktów. Urządzenie ma wbudowany port do podłączenia słuchawek. Oprócz tego wyposażony jest w system głośnomówiący. Model ten z łatwością zamontujemy na biurku lub na ścianie. Opinie o telefonach VoIP tego producenta są bardzo pozytywne. Użytkownicy twierdzą, że jest to wysokiej jakości urządzenie. Oprócz tego wysoko oceniają fakt, że można je łatwo skonfigurować.

 

 

 

 

Cisco SPA504G

 

Nasz ranking zamyka urządzenie Cisco SPA504G. Jest to telefon przewodowy IP. Sprzęt idealnie sprawdzi się w domu i w biurze. Wygląda bardzo stylowo, więc idealnie uzupełni wystrój Twojego wnętrza. Model ten ma wbudowany wygodny wyświetlacz LCD.

Ma również możliwość połączenia z dowolnym systemem operacyjnym (Internet). Urządzenie obsługuje połączenia bezpośrednie i konferencyjne. Wyposażone jest również w funkcję zawieszania i przekazywania połączeń.

Dzwoniący może dostosować głośność rozmowy do swoich potrzeb lub skorzystać z trybu głośnomówiącego. Telefon przekazuje i odbiera dźwięk na wysokim poziomie.

Można w nim także całkowicie wyciszyć mikrofon. Wymiary urządzenia to: 21,4 cm x 21,2 cm x 4,4 cm. Sprzęt wyposażony jest w dwa złącza RJ45 i RJ9. Użytkownicy twierdzą, że model ten jest funkcjonalny i bardzo dobrze sprawdza się w biurze.

 

 

 

 

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...