Rowery trekkingowe ranking

Ostatnio aktualizowane: 29.05.20

 

Rower trekkingowy to idealny wybór dla osób chcących zrezygnować z dojazdu do pracy samochodem czy autobusem. Tego typu pojazdy są dedykowane również tym konsumentom, którzy lubią aktywnie spędzać wolny czas. Wiemy jednak, że znalezienie właściwego modelu dostosowanego m.in. do wzrostu, jest stosunkowo trudne. Mamy nadzieję, że przygotowany przez nas ranking pomoże Ci w podjęciu decyzji. Umieściliśmy w nim opisy najlepszych i najbardziej popularnych rowerów trekkingowych wśród wszystkich, jakie można obecnie spotkać w sklepach. Wyboru dokonaliśmy po długiej i dokładnej analizie opinii opublikowanych w Internecie. Okazało się, że pierwsze miejsce zajmuje Rower Cube Nature Pro – pojazd z amortyzacją na przodzie, który wykazuje odporność na drobne uszkodzenia mechaniczne. Wszystko ze względu na konstrukcję wykonaną z lekkiego i solidnego aluminium. Wspomniany model wyróżnia się efektownym designem. Drugie miejsce w naszym rankingu zajmuje pojazd Kross Trans 8.0, który waży niecałe 17 kg. To męski model trekkingowy, idealny dla Panów lubiących długie wycieczki rowerowe za miastem. Produkt jest wyposażony w błotniki, bagażnik, a także tylne i przednie oświetlenie. Co więcej, pojazd ma 27 biegów i pozwala na jazdę z dużą prędkością.

 

 

Tabela porównawcza

 

Zalety
Wady
Podsumowanie
Oferty

 

 

Jaki rower trekkingowy kupić?

 

Przewodnik zakupowy

Rowery stają się coraz popularniejszym środkiem transportu – obecnie modne są także rowerowe wycieczki długodystansowe, np. w górach. Pamiętajmy jednak, że taki sport wymaga zakupu dobrego roweru trekkingowego z odpowiednim osprzętem – inaczej wycieczka może skończyć się kontuzją lub zniszczeniem naszego pojazdu. Aby zapobiec tego typu sytuacjom, przygotowaliśmy ten poradnik. Dzięki niemu dowiesz się, jaki rower trekkingowy jest najlepszy dla Ciebie.

Rower męski czy damski

Przed zakupem należy przede wszystkim zapoznać się z dostępnymi na rynku rodzajami rowerów trekkingowych i dowiedzieć się, do czego służą. Takie modele pozwalają uprawiać tzw. zaawansowaną turystykę – są to długie wycieczki po nieraz bardzo trudnym i nierównym terenie (nie tylko w górach, ale również w lesie czy wyboistych, szutrowych ścieżkach na nizinach).

Ogólnie rowery trekkingowe można podzielić na damskie i męskie, a różnią się między sobą głównie ramą. Damska jest obniżona, ułatwia zsiadanie i umożliwia jazdę nawet w długiej spódnicy czy płaszczu. Z kolei rama męska jest umieszczona wyżej – mimo swojej nazwy, wielu mężczyzn nie przepada za jej budową i wolą kupować modele z ramą obniżoną. Jeśli więc chcemy kupić rower, wypróbujmy zarówno męski, jak i damski – dzięki temu możemy się przekonać, który tak naprawdę będzie dla nas wygodniejszy.

 

Materiał ramy

Kiedy już wybierzemy rodzaj roweru, zwróćmy uwagę na materiał, z którego wykonana została rama. Mówi się, że najlepiej wybierać pomiędzy modelami z aluminium i stali. Na rynku istnieją również ramy karbonowe, jednak są one bardzo kosztowne (także w przypadku ewentualnej naprawy).

Rama aluminiowa jest bardzo lekka, co przekłada się na całkowitą wagę roweru. Poza tym jest dość sztywna, choć dla niektórych może być to wada – mniej tłumi drgania, przez co jazda po bardzo wyboistej ścieżce może okazać się niezbyt komfortowa. Z kolei rama stalowa bardzo dobrze tłumi wstrząsy, ale jest bardziej podatna na korozję, może być również znacznie cięższa (zwłaszcza, gdy wybierzemy bardzo tani model roweru).

 

Amortyzatory

Panuje przekonanie, że każdy rower trekkingowy powinien być wyposażony w amortyzator – nawet, jeśli nie planujemy jazdy po nieutwardzonych drogach. Dzięki niemu drgania przenoszone przez koła na nadgarstki są niemal niewyczuwalne, co zwiększa komfort jazdy, może też zmniejszać ryzyko powstania bolesnej kontuzji. W modelach trekkingowych najczęściej znajdziemy amortyzatory o małym skoku, o wartości 50-60 mm. To w zupełności wystarczy do tego, by jazda na rowerze była wygodna i przyjemna.

Amortyzatory możemy podzielić na przednie i tylne. Te umieszczone z przodu często można regulować poprzez zmianę ciśnienia powietrza znajdującego się wewnątrz nich. W ten sposób widelec kierownicy (czyli część, na której umieszczone zostały jej rączki) można dowolnie dostosować do naszego wzrostu i wagi. Amortyzatory znajdujące się na tyle roweru to dość nowa technologia – pozwalają zachować lepszą kontrolę nad rowerem, zapewniają też lepszą przyczepność do podłoża, zwłaszcza podczas uskoku.

 

Opony

To opony rowerowe stale utrzymują kontakt z podłożem podczas jazdy, dlatego do nich także należy przywiązywać uwagę. W Polsce ich rozmiar podawany jest w calach, a do najpopularniejszych należą m.in. te 20, 24, 26 i 28 calowe. Rozmiar opon powinno się dopasować do naszego wzrostu. Istotna jest też szerokość, którą z kolei dobieramy odpowiednio do naszych potrzeb i terenu, w jakim będziemy jeździć (wartości podawane są także w calach). Dla rowerów szosowych typowym rozmiarem jest 1-1,5 cala, do jazdy po asfalcie i drogach utwardzonych najlepsze będą opony 1,75 cala, z kolei w przypadku jazdy po lesie i trudnym terenie najlepiej sprawdzą się te o szerokości 2 cali i więcej.

Równie istotny jest bieżnik opony, który w dużej mierze wpływa na bezpieczeństwo i komfort jazdy. W jeździe typowo miejskiej i turystycznej najlepiej sprawdzają się bieżniki gładkie lub prawie gładkie – stawiają najmniejszy opór toczenia, jednak mogą utrudniać jazdę w czasie deszczu. Typ terenowy, z widocznie wystającymi na oponie kostkami, jest przeznaczony do jazdy w trudnym terenie i w czasie niesprzyjających warunków pogodowych. Na asfalcie tego typu bieżnik może być zbyt głośny i stawiać duży opór.

Ostatnim rodzajem jest semi-slick. Na środku opon nie ma żadnych wystających elementów, znajdują się one jedynie po bokach. Dzięki temu możemy złapać dobrą przyczepność zarówno na, jak i poza asfaltem. To uniwersalny typ bieżnika, który sprawdzi się, gdy będziemy chcieli jeździć w różnych warunkach, zależnie od naszych chęci.

 

Hamulce

Rower to nie tylko rama, kierownica czy opony, ale również hamulce, które odpowiadają za nasze bezpieczeństwo podczas jazdy. Ich wybór uzależniony jest głównie od rodzaju powierzchni, po jakiej zamierzamy jeździć. W przypadku terenów nizinnych, pozbawionych stromych i trudnych podjazdów, wystarczające będą standardowe hamulce typu V-brake. Są nie drogie w serwisowaniu i odpowiednie dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z rowerami trekkingowymi.

Drugim rodzajem hamulców są tarczowe, bardziej zaawansowane. Są konieczne przy terenach z wielokilometrowymi, stromymi zjazdami – zwłaszcza przy niekorzystnych warunkach atmosferycznych. Są droższe niż modele V-brake, jednak nie powinny nas zawieść w żadnej sytuacji. Z łatwością możemy także dopasować siłę hamowania do aktualnych potrzeb, dlatego jest to dobry wybór zwłaszcza w przypadku bardziej doświadczonych rowerzystów.

Oświetlenie

Każdy rower, bez względu na rodzaj, powinien mieć odpowiednie oświetlenie – które zaliczane jest do elementów wyposażenia obowiązkowego. Według polskiego Kodeksu Drogowego wszystkie rowery muszą posiadać z tyłu stałe lub migające światło w czerwonym kolorze. Z kolei z przodu musi znaleźć się lampka emitująca światło żółte lub białe.

Na rynku dostępne jest oświetlenie o różnej mocy. W mieście wystarczający będzie model o mocy 50-100 lumenów, jednak w terenie niezabudowanym, takim jak las czy góry, konieczne będzie zastosowanie mocniejszej lampki, posiadającej nawet 300-1000 lumenów.

 

Siodełko

Często to siodełko jest najważniejszym elementem roweru. Zdarza się, że na podstawie jego oceny zapada decyzja, jaki rower trekkingowy jest najlepszy – i właściwie nie ma w tym nic zaskakującego. To na nim siedzimy podczas jazdy, powinno więc być wygodne, a jednocześnie amortyzować wszystkie wstrząsy. W przypadku rowerów trekkingowych można wybierać modele z nieco szerszym niż standardowo siodełkiem – jednocześnie pamiętajmy o tym, że nie obowiązuje tu zasada „im szersze, tym lepsze”. Ten element roweru można łatwo sprawdzić – wystarczy wsiąść na kilka wybranych modeli i je porównać.

 

Rowery trekkingowe w dobrych cenach

Decydując się na zakup roweru trekkingowego musimy brać pod uwagę jakość, która najczęściej idzie w parze z ceną. Jeśli dopiero zaczynamy swoją przygodę z rowerowymi wycieczkami, możemy zdecydować się na model do 1000 zł. Lepsze i bardziej zaawansowane technologicznie rowery kosztują znacznie więcej, nawet powyżej 4-5 tysięcy złotych.

 

 

Najlepsze rowery trekkingowe w 2020 roku

 

Rowery trekkingowe zostały stworzone dla osób, które uwielbiają rowerową turystykę i nie wyobrażają sobie dnia bez tego środka transportu. Dobrze sprawdzają się zarówno na długich, jak i na krótszych trasach, np. jako forma dojazdu do szkoły czy pracy. Na rynku można znaleźć wiele tego typu rowerów i dość łatwo można się pogubić wśród rodzajów opon, hamulców czy amortyzatorów. Nasz ranking rowerów trekkingowych ma na celu zaprezentowanie godne uwagi modele.

 

Nasze zalecenia

 

Cube Nature Pro

 

Rower Cube Nature Pro jest przeznaczony dla mężczyzn. Produkt jest niezwykle wytrzymały, na co wpływa konstrukcja wykonana z wysokiej jakości stopu aluminium. Materiał ten jest sztywny, odporny na uszkodzenia mechaniczne, a także na korozję. Wspomniany model waży 13,3 kg, dlatego nie powinniśmy mieć problemu z jego przewożeniem i wnoszeniem, np. po schodach.

Prezentowany rower wyposażono w 28-calowe koła oraz nowoczesny system Easy Mount Kickstand. Uchwyt stopki jest montowany od dołu i przytwierdzony do uchwytu w ramie za pomocą śruby. To sprawia, że stopka jest odpowiednio sztywna i solidna, więc pojazd nie przewróci się, niezależnie od podłoża, na którym stoi.

Model Rower Cube Nature Pro zyskał wiele pochlebnych opinii. Konsumenci docenili go za efektowny design i dopracowanie wszystkich detali. Amortyzator zmniejsza odczuwanie drgań i wibracji w czasie jazdy, co sprawia, że ręce nie męczą się zbyt szybko. Dodatkową zaletą produktu jest możliwość wyboru rozmiaru ramy, w efekcie czego znajdziemy pojazd dostosowany do naszego wzrostu.

Rower Cube Nature Pro to model ważący 13,3 kg. Pojazd ma ramę wykonaną z aluminium, a także umieszczony z przodu amortyzator.

Zalety
Wewnętrzne prowadzenie linek:

Z uwagi na wewnętrzne prowadzenie linek elementy te są doskonale chronione przed zabrudzeniem. Takie rozwiązanie pozwala uniknąć ich szybkiego uszkodzenia, a dodatkowo nie musimy montować specjalnych pancerzy zabezpieczających. To sprawia, że nie obciążamy nadmiernie roweru.

Stylowy design:

Konstrukcja pojazdu powstała z polerowanego, szczotkowanego aluminium i pomalowana wielowarstwowym lakierem. Do ramy przyklejono naklejki, które nie zdzierają się i nie blakną. Rower świetnie się prezentuje nawet po dłuższym czasie eksploatacji.

Lekkość:

Produkt niewiele waży, co powoduje, że nie będziemy mieć problemu z zamontowaniem go na bagażniku dachowym auta, ani z wniesieniem po schodach.

Dostępność kilku rozmiarów ramy:

W tym przypadku mamy do wyboru kilka rozmiarów ramy, w efekcie czego na pewno uda nam się znaleźć model idealnie dopasowany do wzrostu.

Wygodne siodełko:

Siodełko jest na tyle szerokie, że nie będziemy odczuwać dyskomfortu nawet po kilku godzinach jazdy.

Wady
Tylko dla mężczyzn:

Biorąc pod uwagę budowę rower jest dedykowany głównie mężczyznom. Kobiety muszą więc poszukać innego, dostosowanego do ich potrzeb pojazdu.

 

 

 

 

Kross Trans 8.0

 

Pojazd Kross Trans 8.0 został wyposażony w 28-calowe koła oraz solidną ramę wykonaną z aluminium. To idealny rower trekkingowy do jazdy po mieście, jak i poza nim, np. na wycieczki do lasu. Produkt waży 16,8 kg, dlatego wnoszenie go po schodach nie powinno być dla nas zbyt kłopotliwe.

Prezentowany model jest przeznaczony dla mężczyzn. Z uwagi na żelowe siodełko podczas długiej jazdy nie powinniśmy odczuwać dyskomfortu, nawet na wyboistej drodze. Cechą wyróżniającą pojazd jest zaawansowany napęd z komponentami Shimano, który obsługuje 27 biegów. Na rowerze możemy więc rozwijać duże prędkości.

Według konsumentów produkt jest wytrzymały, a poza tym efektownie się prezentuje. To model z bagażnikiem i błotnikami. Co więcej, rower ma też przednie i tylne oświetlenie zapewniające nam dobrą widoczność na drodze po zmroku. Biorąc pod uwagę to, że pojazd wyposażono w hamulce mechaniczne z pewnością uda nam się szybko zahamować przed przeszkodą lub znacząco zwolnić, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Rower Kross Trans 8.0 jest przeznaczony dla mężczyzn. Model wyposażono w 28-calowe koła. Produkt waży 16,8 kg, jego rama została wykonana z aluminium.

Zalety
Hydrauliczne hamulce:

W rowerze zamontowano hydrauliczne hamulce, które umożliwiają szybkie zatrzymanie się. To zwiększa bezpieczeństwo jazdy.

Bagażnik i błotniki:

Model ma bagażnik umożliwiający wygodne przewożenie plecaka. Co więcej, to pojazd z błotnikami chroniącymi nasze ubranie przed zachlapaniem błotem.

Żelowe siodełko:

Żelowe siodełko jest dobrze wyprofilowane, dlatego nawet po kilku godzinach jazdy nie powinniśmy odczuwać dyskomfortu (również w czasie wycieczek po nierównym, wyboistym terenie).

Solidne pedały:

Pedały zostały wykonane z solidnych materiałów, dlatego nie ma ryzyka, że zbyt szybko się zniszczą i trzeba je będzie wymienić. Warto podkreślić, że nie są one również śliskie, dlatego możemy stabilnie ustawić na nich stopy.

Wady
Kłopotliwa zmiana wysokości siodełka:

Wysokość siodełka możemy zmieniać i dopasowywać do swoich potrzeb, jednak według konsumentów jest to nieco kłopotliwe i wymaga użycia dużej siły.

 

 

 

 

Romet Gazela

 

Jako kolejny chcemy zaprezentować rower Romet Gazela. Tym razem jest to model dedykowany paniom, który designem nawiązuje do pojazdów tego typu jeszcze z czasów z PRL-u. Sprawdzi się zarówno w miejskiej dżungli, jak i podczas różnego rodzaju wycieczek, nawet w dość trudnym terenie. Zarówno przerzutka przednia, jak i tylna, jest marki Shimano – działają one płynnie, a zmiana na wyższy lub niższy bieg nie sprawia jakichkolwiek problemów.

Ten rower cechuje wygodne siodełko i regulowany wspornik kierownicy, dzięki czemu pojazd można łatwo dostosować do swojego wzrostu, a w czasie jazdy można zachować wyprostowaną sylwetkę. Poza tym są tutaj pełne błotniki, które eliminują problem pochlapanych ubrań w czasie jazdy po błotnistej drodze.

Model ten został doceniony przez konsumentki za stylowy, klasyczny wygląd, niezbyt dużą wagę (17 kg) oraz dobry osprzęt, czyli pedały, zespół hamulcowy i napędowy. Dla wielu plusem jest też wyjątkowo dobra amortyzacja i możliwość wyboru rozmiaru ramy.

Produkt Romet Gazela to dobry rower trekkingowy do 1200 zł z amortyzacją na przodzie. Pojazd waży 17 kg i wyposażono go w aluminiową ramę. W sprzedaży znajdziemy także męski odpowiednik o nazwie wagant.

Zalety
Dobrze wyprofilowane siodełko:

Siodełko ma odpowiednią szerokość i zostało dobrze wyprofilowane. Z tego względu jazda na rowerze jest niezwykle komfortowa.

Dostępność dwóch wersji kolorystycznych:

Do wyboru mamy dwie wersje kolorystyczne – białą i kremową. Dzięki temu każda z Pań może wybrać model, który bardziej jej się podoba. Choć design roweru jest kwestią drugorzędną, dla wielu konsumentów ma bardzo duże znaczenie.

Osprzęt:

Produkt wyposażono w: oświetlenie (z przodu i z tyłu), bagażnik, błotniki oraz stopkę. Nie musimy więc kupować wymienionych elementów osobno i samodzielnie ich montować, co często okazuje się kłopotliwe. Co więcej, możemy bez przeszkód zabrać na przejażdżkę niewielki bagaż, a dodatkowo nie obawiać się o zabrudzenie ubrań w przypadku jazdy po błocie.

Wady
Rower jest za ciężki:

Wielu użytkowników uważa, że rower za dużo waży, przez co może pojawić się problem z wniesieniem go do mieszkania.

 

 

 

 

Merida Drakar Freeway 9100

 

Merida Drakar Freeway 9100 to rower trekkingowy z 28 calowymi kołami. Jego waga wynosi 15 kg, dlatego przenoszenie oraz wykonywanie manewrów nie jest trudne. Pojazd jest dostępny w kilku rozmiarach: 45 cm, 51 cm i 55 cm. Rowerem można jeździć po leśnych ścieżkach, drogach szutrowych i po mieście. 

Pojazd jest w większości wykonany z aluminium, to właśnie temu materiałowi zawdzięcza niską wagę. Rower jest wyposażony w przerzutki, dzięki którym można dostosować go do różnych warunków na drodze, na przykład do jazdy pod górkę i z górki. Chwalony jest bardzo czuły hamulec modelu, który pozwala na szybkie zatrzymanie się przed przeszkodą. 

Wielu osobom podoba się wygodne siodełko, które nie męczy podczas jazdy i pozwala na długie wycieczki. Dodatkowym atutem roweru są solidnie wykonane i wyprofilowane uchwyty. Wygodnie się je trzyma i łatwo kieruje pojazdem. Model jest wyposażony w kompletne oświetlenie oraz w bagażnik, na którym można umieścić torbę z zakupami. 

Merida Drakar Freeway 9100 to rower dostępny w wersji z ramą  45 cm, 51 cm oraz 55 cm. Z kolei jego koła mają rozmiar 28 cali. Jest to pojazd przeznaczony do jazdy po leśnych ścieżkach, a także do jazdy po mieście.

Zalety
Wygoda:

Siodełko zostało bardzo dobrze wykonane i jest wygodne. Jest ono wyprofilowane w taki sposób, że siedzenie na nim nawet przez długi czas nie jest problemem. Wygodne są też uchwyty na kierownicy, ponieważ zostały otulone gumową warstwą.

Hamulce:

Rower został wyposażony w bardzo czułe hamulce. Dlatego nagłe zatrzymanie się pojazdu nie jest problemem. Możemy uniknąć wypadku, gdy nagle ktoś wybiegnie nam pod koła

Waga:

Pojazd waży jedynie 15 kg. Dlatego manewrowanie nim na szosie jest bardzo łatwe. Przenoszenie ręczne oraz przechowywanie nie stanowią żadnego problemu.

Wady
Bagażnik:

Okazuje się, że bagażnik pojazdu nie jest najsolidniejszy. Radzimy nie przewozić na nim zbyt ciężkich przedmiotów, ponieważ może on ulec zniszczeniu.

Przerzutki:

Według opinii użytkowników przerzutki działają opornie i czasem trzeba użyć siły, aby odpowiednio je ustawić.

 

 

 

 

Cube Touring EXC

 

Na kolejnym miejscu w naszym rankingu znalazł się model Cube Touring EXC, który także reprezentuje męskie rowery trekkingowe. Wyposażony został w aż 27 biegowy napęd, dzięki czemu komfortowo jedzie się nie tylko po płaskim terenie, ale również podjeżdża pod strome górki. Do tego dochodzą również hydrauliczne tarcze hamulcowe, które mają bardzo wysoką siłę hamowania.

Producenci tego roweru zapewnili mu też odpowiednią wagę – 15,5 kg – którą udało się uzyskać m.in. dzięki ramie z aluminium. Wbrew pozorom, mimo swojej niedużej wagi jest bardzo odporna na zniszczenia i złamania. Ten model jest nie tylko bardzo lekki, ale także zapewnia dobrą amortyzację i przyczepność, zwłaszcza dzięki 28 calowym oponom Schwalbe Spicer Active.

Opinie o rowerach trekkingowych tego producenta są bardzo pozytywne i nie inaczej jest w tym przypadku. Konsumenci twierdzą, że to wysokiej jakości model, który może umilić każdą rowerową wycieczkę, szczególnie za sprawą wygodnego siodełka i kierownicy.

Cube Touring EXC to pojazd z przednim amortyzatorem. Przedstawiony model waży 16,4 kg. Rama została wykonana z lekkiego i wytrzymałego aluminium.

Zalety
Easy Mount Kickstand:

Stopka została zamontowana w oparciu o system Easy Mount Kickstand. Oznacza to, że ten element przymocowano od dołu do uchwytu w ramie i przytwierdzono przy pomocy solidnej śruby. Stopka jest więc stabilna i łatwo się ją wysuwa.

Odpowiednio zabezpieczone linki:

Linki zostały przeprowadzone przez ramę, w efekcie czego nie są narażone na działanie wilgoci i zabrudzenia. Nie musimy montować ochronnego pancerza, który wpływa na wagę pojazdu, często także na estetykę.

Wytrzymałość:

Wykonana z aluminium konstrukcja jest wyjątkowo wytrzymała, dlatego nie należy się martwić o zbyt szybkie uszkodzenie roweru.

Wady
Niewygodne siodełko:

Część konsumentów twierdzi, że siodełko jest źle wyprofilowane, a to obniża komfort jazdy.

Zbyt widoczne spawy:

Spawy łączące poszczególne elementy konstrukcji są bardzo widoczne. Według większości użytkowników nie wygląda to zbyt estetycznie.

 

 

 

 

Jakie ciśnienie dobrać w oponach rowerów trekkingowych?

 

Jeśli ciśnienie w oponach roweru jest za małe albo zbyt duże, jazda staje się mało komfortowa. Możemy również intensywniej odczuwać drgania i wstrząsy po wjechaniu na nierówny teren lub nieutwardzoną drogę. Jeżeli ciekawi Cię, jaki rower trekkingowy jest polecany przez doświadczonych kolarzy i jak dobrać wartość ciśnienia w oponach, koniecznie zapoznaj się z poniższymi informacjami.

 

 

Dlaczego odpowiednie ciśnienie w oponach rowerowych jest ważne?

Wartość ciśnienia w oponach rowerowych ma istotny wpływ na komfort jazdy. Im mocniej napompowane są koła w rowerze, tym mniejszy stawiają opór toczenia. Z kolei zbyt mała ilość powietrza powoduje, że opona jest miękka, a to może doprowadzić do uszkodzenia obręczy, np. przy najechaniu na wysoki krawężnik. Wówczas nieunikniona staje się wizyta w serwisie rowerowym lub sklepie (w celu zakupu nowego koła do pojazdu). Utrzymanie optymalnego ciśnienia w oponach jest sposobem na to, aby uniknąć kosztownych napraw roweru, centrowania kół, jak również wymiany dętki po przyszczypnięciu.

 

Do jakiego ciśnienia napompować opony w rowerze trekkingowym?

Rowery trekkingowe przeznaczone są do długich wycieczek w zróżnicowanym, często bardzo trudnym terenie. Zalecany zakres ciśnienia w oponach w tym przypadku mieści się w zakresie od 2.2 barów do 5.3 barów. Dużo może zależeć od producenta, a także tego, po jakich trasach jeździmy najczęściej. Jeżeli preferujemy wycieczki po szutrowych drogach (posypanych drobno tłuczonymi kamieniami), możemy napompować opony do dolnej granicy zalecanego ciśnienia. Niemniej jednak przed jazdą po twardych, asfaltowych ścieżkach musimy nieco zwiększyć tę wartość, najlepiej do ponad 3 lub 4 barów.

 

Co daje nam minimalne zalecane ciśnienie w oponach?

Po napompowaniu opony rowerowej do minimalnej wartości zalecanego ciśnienia szybko zauważymy lepszą przyczepność kół do podłoża, zwłaszcza na nierównym terenie. Osobom, które na rowerze trekkingowym jeżdżą po mieście, z pewnością spodoba się także to, że miękka opona świetnie sprawdza się podczas wjeżdżania na krawężniki. Minimalna wartość optymalnego ciśnienia w oponach zwykle ma też duży wpływ na większy komfort jazdy, ponieważ rower nie podskakuje na nierównościach. Na asfalcie możemy jednak odczuć większy opór toczenia, co utrudnia osiągnięcie dużej prędkości jazdy.

 

 

Ustawienie maksymalnego zalecanego ciśnienia w oponach

Wiele osób narzeka, że gdy opony są napompowane do górnej granicy zalecanego ciśnienia, stają się bardzo twarde, przez co podczas jazdy po drodze z wieloma wybojami może dojść do upadku. Poza tym duże ciśnienie w oponach wpływa na bardziej intensywne odczuwanie drgań podczas wjeżdżania na korzenie, krawężniki i podobne przeszkody. Niemniej jednak jazda na twardych oponach po utwardzonych drogach asfaltowych jest wyjątkowo przyjemna, ponieważ możemy się rozpędzić i znacznie szybciej pokonać określony dystans.

 

Jak dobrać ciśnienie w oponach roweru trekkingowego?

Jeśli nie odpowiada nam minimalna ani maksymalna wartość ciśnienia w oponach rowerowych, możemy poeksperymentować i przed każdą wycieczką sięgnąć po kompresor. Pamiętajmy jednak o jednej, podstawowej zasadzie: im więcej waży rower i rowerzysta, tym większe powinno być ciśnienie w oponach.

Jazda na niedopompowanych lub nadmiernie napompowanych kołach nie jest wskazana takze dlatego że w ten sposób możemy doprowadzić do szybszego zużycia opony lub jej całkowitego zniszczenia. Poza tym dobór nieodpowiedniego ciśnienia wydłuża drogę hamowania, przez co przy zbyt wolnej reakcji możemy zderzyć się z innym rowerzystą lub przeszkodą, która niespodziewanie pojawiła się na naszej drodze.

 

» Przejrzyj produkty z poprzednich lat

 


Produkty te nie są już dostępne

 

 

Merida Speeder 100

 

Merida Speeder 100 to turystyczny rower męski, którego rama jest wykonana z aluminium. Jest ono bardzo lekkim materiałem. Dlatego rower waży jedynie 10,4 kg. Manewrowanie takim modelem oraz przenoszenie go z pewnością nie sprawi nam problemu. Średnica kół wynosi 28 cali.

Opony modelu są grubsze niż w standardowym rowerze. Dlatego nie są one podatne na przebicia. Bardzo czułe hamulce tarczowe reagują natychmiast po naduszeniu manetki. Siodełko roweru jest wykonane z tworzywa sztucznego. Jest ono wystarczająco szerokie, aby nawet podczas długiej wycieczki czuć się komfortowo. Regulacja siedziska jest możliwa, więc możemy dopasować model do swojego wzrostu.

24 biegi, dzięki nim możemy dobrze dopasować rower do nierównego terenu, umożliwiają nam pokonywanie trudniejszych tras, które bogate są w pagórki. Rowerzyści decydują się na opisywany rower ze względu na dużą ilość biegów. Internauci wspominają również o solidnie wykonanych elementach modelu.

Merida Speeder 100 to sprzęt z kołami o średnicy 28 cali. Jego waga wynosi 10,4 kg. Pojazd ma 24 biegi.

Zalety
Waga:

Prezentowany rower jest lekki, więc wchodzenie z nim po schodach nie będzie uciążliwe. Oprócz tego kierowanie i manewrowanie jest łatwe.  

Wygoda:

Siodełko jest wykonane z tworzywa sztucznego, które łatwo się czyści, a oprócz tego element ten jest bardzo szeroki. Dlatego nawet dłuższa wycieczka będzie dla nas wygodna.

Design:

Rower bardzo ładnie się prezentuje.

Hamulce:

Hamulce opisywanego modelu są bardzo czułe. Dlatego, nawet kiedy bardzo delikatnie naduszamy na hamulce rower zatrzyma się. Tym samym ryzyko wpadnięcia na przeszkodę na drodze jest mało prawdopodobne.

Wady
Wyposażenie:

Prezentowany model nie ma żadnego dodatkowego wyposażenia. Z tyłu nie znajdziemy bagażnika, a z przodu koszyka. Na dłuższą wycieczkę musimy znaleźć inny sposób, aby przewozić potrzebne rzeczy.

 

 

Giant Roam 1 Disc

 

Giant Roam 1 Disc to męski rower trekkingowy, który ma napęd Shimano i umieszczony na przodzie amortyzator. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje, że odczuwanie drgań na kierownicy podczas jazdy jest zmniejszone do minimum. Rama została wykonana z aluminium, dlatego produkt jest lekki, a jednocześnie wytrzymały. Pojazd doskonale sprawdza się zarówno w mieście, jak i poza nim.

Przedstawiony model wyposażono w opony z wkładką antyprzebiciową. Konstrukcja roweru umożliwia nam montaż błotników i bagażnika, w efekcie czego uda nam się lepiej dostosować pojazd do swoich preferencji. Produkt jest stosunkowo lekki, dlatego nie będziemy mieć problemu z wniesieniem go po schodach ani z montażem na bagażniku samochodu.

Konsumenci twierdzą, że Giant Roam 1 Disc to bardzo dobry rower, który zachęca do spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. Pojazd świetnie się prezentuje, a do tego pozwala rozwinąć bardzo dużą prędkość. Istotne jest także to, że opisany wyżej model pozwala przyjąć w czasie jazdy wygodną pozycję.

Rower Giant Roam 1 Disc ma aluminiową ramę i umieszczoną na przodzie amortyzację. Pojazd waży ok. 13 kg.

Zalety
Możliwość dopasowania do własnych potrzeb:

Ponieważ do wyboru mamy kilka rozmiarów ramy (S, M, L i XL), z łatwością dobierzemy rower, który będzie dopasowany do naszego wzrostu i własnych preferencji.

Komfortowa jazda:

Ze względu na przedni amortyzator jazda jest wyjątkowo komfortowa (również na trudnym i nierównym terenie). Wszystko przez to, że nie odczuwamy drgań kierownicy.

Możliwość montażu błotników:

Rama została skonstruowana tak, że w razie konieczności możemy zamontować błotniki zabezpieczające przed zabrudzeniem ubrania błotem. W tym przypadku mamy także możliwość przymocowania bagażnika.

Wkładka antyprzebiciowa w oponach:

W oponach znajduje się wkładka antyprzebiciowa, która zapobiega przypadkowemu przebiciu, np. po najechaniu na ostry kamień.

Wady
Brak chwytów na kierownicy:

Niektórzy konsumenci narzekają, że na kierownicy nie ma specjalnych chwytów. Przez to dłonie podczas jazdy ześlizgują się, a to utrudnia m.in. omijanie przeszkód na drodze.

 

 

Kellys Cristy 10

 

Nasz ranking zamyka rower Kellys Cristy 10. To podstawowy model trekkingowy dla kobiet wyposażony w solidną, stalową ramę amortyzującą jazdę po nierównych ścieżkach. Ma 21 biegów i przerzutki marki Shimano, gwarantujące niezawodność i precyzję, a także różne rozmiary ramy.

Model ten ma nie tylko dobrej jakości osprzęt, ale i dodatkowe wyposażenie, które często podczas długich wycieczek okazuje się wręcz niezbędne. Są to m.in. błotniki, bagażnik i dobre oświetlenie, bez którego jazda po zmroku byłaby trudna i niebezpieczna. W tym przypadku zarówno kierownica, jak i jej wspornik zostały wykonane ze stali – gwarantuje to wytrzymałość.

Ten dobry i tani rower trekkingowy jest doceniany przez konsumentki przede wszystkim za dobrą jakość i sztywny widelec, dzięki któremu można zwiększyć efektywność swojej jazdy.

Model Kellys Cristy 10 ma ramę wykonaną z aluminium, jak również przedni widelec z amortyzacją. Pojazd jest wyposażony w 21 biegów.

Zalety
Bogate wyposażenie:

Do roweru dołączono akcesoria zwiększające wygodę i przyjemność z jazdy. Są to: błotniki, bagażnik, oświetlenie LED, stopka i regulowany mostek. Niektóre ze wspomnianych elementów dodatkowo zwiększają nasze bezpieczeństwo.

Możliwość przyjęcia wygodnej pozycji:

Rama została wyprofilowana tak, abyśmy mogli przyjąć podczas jazdy wygodną pozycję. To sprawia, że nie jesteśmy nadmiernie pochyleni (mogłoby to wywołać nieprzyjemny ból kręgosłupa).

Wady
Nieodpowiedni dla doświadczonych kolarzy:

Pojazd jest dedykowany przede wszystkim amatorom, gdyż nie sprawdza się na bardzo trudnym terenie (m.in. z uwagi na brak profesjonalnych komponentów).

Trudności z przenoszeniem:

Choć dołączone do roweru akcesoria są bardzo przydatne znacząco wpływają na wagę pojazdu. Przez to wielu konsumentów ma problem z przenoszeniem produktu oraz przewożeniem na dachu auta.

 

 

Kross Trans Siberian

 

Nasze zestawienie rozpoczyna męski model Kross Trans Siberian. To bardzo wytrzymały i solidny rower, który zapewni komfortową jazdę, nawet w czasie długiej wycieczki po nierównym terenie, np. w górach. Jednocześnie jest to dobry wybór do jazdy po mieście.

Rower ten ma miękkie i wygodne siodełko, a także regulowany mostek, dzięki czemu można łatwo go dopasować, choćby do swojego wzrostu. Specjalnie dobrane, 28 calowe opony Rubena V84 Gripper gwarantują dobrą przyczepność do każdego podłoża i lekką, przyjemną jazdę. Do tego ten model został wyposażony w amortyzowaną sztycę, za sprawą której podczas jazdy można zachować wyprostowaną i jednocześnie wygodną pozycję – jazda na rowerze nie musi więc być męcząca dla pleców.

W komplecie znajduje się zestaw lampek na przód i tył, które są zasilane prądnicą – pozwalają zachować odpowiedni poziom bezpieczeństwa i oświetlić drogę po zmroku. Konsumenci uważają, że to bardzo dobry i wygodny model – ten najlepszy rower trekkingowy jest doceniany za solidność wykonania, jakość oraz wygodę podczas jazdy.

 

 

Kross Trans Alp

 

Rower Kross Trans Alp to kolejna, ciekawa propozycja dla mężczyzn w naszym rankingu. Jego budowa opiera się na innowacyjnej, niezwykle lekkiej i wytrzymałej ramie wykonanej ze stopu Aluminium Performance (do wyboru są różne rozmiary). Jest ona o wiele bardziej odporna na zniszczenia i złamania, dzięki czemu tym modelem bez obaw można jeździć nawet po bardzo wyboistym terenie.

Rower został wyposażony w 28 calowe opony z wkładką antyprzebiciową marki Schwalbe Silento. Gwarantują dobrą przyczepność, zwłaszcza na drogach szutrowych, a sama wkładka chroni oponę przed przebiciem, co może zdarzyć się po najechaniu na ostry przedmiot czy kamień. Ponadto o komfort jazdy dba w tym przypadku zawieszenie SR Suntour Nex – nawet duże nierówności nie wpłyną negatywnie na jazdę.

Ten model przez wielu uważany jest za niezawodny i idealny na długie, rowerowe wycieczki. Według konsumentów to rower pozwalający zająć wygodną pozycję za kierownicą. Dodają też, że jest to jeden z lepszych modeli do jazdy po mieście.

 

 

 

Osoby szukające solidnego, męskiego roweru trekkingowego na wycieczki po mieście i poza nim zachęcamy do zapoznania się z przygotowanym przez nas rankingiem najlepszych i najbardziej popularnych pojazdów. W zestawieniu znalazło się kilka modeli odpowiednich dla mniej i bardziej doświadczonych Panów. Opisane na tej stronie produkty są lekkie, a jednocześnie wytrzymałe. Na pierwszym miejscu jest rower Kross Trans Siberian, który został wyposażony w przedni amortyzator, a także solidne hamulce V-break. Model ten ma bagażnik, błotniki oraz pełne oświetlenie z przodu i z tyłu. To powoduje, że nie musisz osobno kupować niezbędnego osprzętu. Ponadto do wyboru jest kilka rozmiarów ramy. Jeżeli jednak zależy Ci na zakupie roweru z hamulcami hydraulicznymi, model Kellys Cliff 90 na pewno Cię zainteresuje. To pojazd z aluminiową ramą i antypoślizgowymi pedałami. Produkt wyposażono w widelec amortyzujący wstrząsy, co zapewnia niezwykle komfortową jazdę. Jeśli nadal masz wątpliwości co do wyboru idealnego roweru, przeczytaj też opisy pozostałych pojazdów.

 

Jaki rower trekkingowy męski kupić?

 

Przewodnik zakupowy

Rowery trekkingowe wciąż zyskują na popularności, ponieważ zapewniają przyjemną jazdę zarówno w mieście, jak i w nieco trudniejszym terenie z nieutwardzonymi drogami. Takie pojazdy są chętnie kupowane przez kobiety i mężczyzn, produkowane są również modele dedykowane dzieciom. Jaki rower trekkingowy męski wybrać, aby był niezawodny i odporny na uszkodzenia? Wskazówki na ten temat umieściliśmy w tym poradniku.

Rama

Najważniejszym elementem konstrukcji wszystkich rowerów jest rama, dlatego powinna być wykonana z wytrzymałego materiału. Od tego zależy odporność naszego pojazdu na uszkodzenia, a także korozję. Większość konsumentów poleca rowery z ramą aluminiową, ponieważ są wyjątkowo lekkie i nie ma problemu z wnoszeniem ich po schodach. Aluminium to materiał sztywny, jednak nie musimy się martwić o obniżony komfort jazdy i odczuwanie drgań, jeżeli wybierzemy model z amortyzacją.

Producenci oferują również rowery z ramą stalową i karbonową. Stal bardzo dobrze tłumi wstrząsy, niemniej jednak jest podatna na rdzę i może znacząco wpływać na wagę pojazdu. Z kolei karbon jest lekki i świetnie pochłania drgania, ale jednocześnie jest wrażliwy na mocne uderzenia (co wynika z małej wytrzymałości w poprzek włókien). To powoduje, że ramę karbonową można stosunkowo łatwo uszkodzić, a jej naprawa często okazuje się niemożliwa.

 

Jak dobrać rozmiar ramy i kół?

Najlepszy rower trekkingowy męski umożliwia dobór idealnego rozmiaru ramy. Dzięki temu możemy lepiej dostosować pojazd do swoich potrzeb i w czasie jazdy przyjąć wygodną pozycję. Rama standardowo dostępna jest w kilku rozmiarach, od S do XL. Jak znaleźć tę odpowiednią? Pod uwagę musimy wziąć przede wszystkim swój wzrost. Wybór złego modelu może utrudniać nam sterowanie pojazdem, przyczyniać się do szybszego odczuwania zmęczenia, a także zmniejszać efektywność jazdy. Najkrótsze ramy dedykowane są osobom o niskim wzroście, a najdłuższe – bardzo wysokim użytkownikom.

Jeżeli mamy taką możliwość, po wybraniu roweru usiądźmy na nim i sprawdźmy, czy nie pochylamy się nadmiernie do przodu. Powinniśmy też bez problemu dosięgać stopami do podłoża. Jeśli nie jest to możliwe, prawdopodobnie rama jest nieodpowiednia.

W kwestii kół zwykle nie mamy zbyt dużego wyboru, ponieważ standardowo mają rozmiar 28 cali. Z tego względu dobrze pochłaniane są niewielkie nierówności nawierzchni. W razie potrzeby możemy wymienić koła na minimalnie mniejsze, np. 26 cali lub większe, do 29 cali.

 

Amortyzacja

Dobry model trekkingowy przystosowany do jazdy w nierównym terenie powinien być wyposażony w amortyzujący widelec przy kierownicy. Tego typu rozwiązanie powoduje, że możemy czerpać więcej przyjemności z jazdy, ponieważ nie czujemy drgań, nawet podczas jazdy po wyboistej ścieżce. Bez amortyzacji kierownica będzie cały czas drżeć, a to prowadzi do szybszego zmęczenia mięśni rąk, w efekcie czego zakończymy przejażdżkę znacznie wcześniej, niż planowaliśmy.

 

Hamulce – jaki rower trekkingowy męski jest najlepszy?

Podczas poszukiwań odpowiedniego roweru nie możemy zapomnieć o kwestii hamulców. Obecnie najpopularniejsze są modele V-brake i tarczowe (głównie hydrauliczne). Jeżeli zależy nam na tym, aby pojazd był tani w serwisowaniu, znacznie lepszym rozwiązaniem będą hamulce V-brake, które montowane są nie tylko w rowerach trekkingowych, ale i miejskich. Takie produkty są lekkie i niezawodnie działają na suchym podłożu. Jednak droga hamowania może wydłużyć się podczas opadów deszczu i jazdy po błocie. Tarczowe hamulce hydrauliczne uruchamiane są przez specjalny płyn hamulcowy i zapewniają wysoką skuteczność działania, niezależnie od warunków atmosferycznych czy rodzaju podłoża. To dobry wybór dla osób, którym zależy na łatwej modulacji, czyli dostosowaniu siły hamowania do własnych preferencji. Hamulce hydrauliczne są droższe niż V-brake i nieco cięższe.

 

Wyposażenie

Jeżeli planujemy jeździć na zakupionym rowerze głównie poza miastem, wybierzmy model z błotnikami. Wtedy na pewno nie zachlapiemy ubrania ani bagażu pryskającym spod kół błotem. Niektóre modele trekkingowe mają fabrycznie zamontowane błotniki, czasami jednak sami musimy je dokupić i zamocować.

Równie przydatnym elementem wyposażenia jest oświetlenie. Nie powinniśmy jeździć bez przedniego i tylnego światła, ponieważ zmniejsza się wtedy nasze bezpieczeństwo. Jeżeli nie będziemy dobrze widoczni na drodze, przy złych warunkach atmosferycznych kierowca samochodu może zauważyć nas zbyt późno i nie zdąży zahamować, co zwykle kończy się wypadkiem.

 

Siodełko

W pojazdach trekkingowych siodełko powinno szerokie i dobrze wyprofilowane. Niemniej jednak nie może być ono zbyt duże, ponieważ wtedy po kilku godzinach jazdy na wewnętrznej stronie ud pojawią się bolesne obtarcia. Wbrew pozorom, siodełko nie może być też zbyt miękkie, gdyż będziemy na nim nadmiernie podskakiwać na wybojach.

Waga

Od wagi roweru zależy nie tylko łatwość wnoszenia go po schodach, ale też np. przewożenia na bagażniku samochodu. Jak już zostało wspomniane, najlżejsze są modele z ramą z aluminium. Waga tego typu pojazdów może wynosić od 12 kg do nawet 20 kg.

 

Pedały

Pedały w rowerze muszą być wytrzymałe i wyprofilowane tak, aby stopy nie zsuwały się z nich podczas jazdy. Jeżeli platforma będzie miała nieodpowiedni kształt lub rozmiar, możemy mieć problem z szybkim zdjęciem nogi i postawieniem jej na podłożu, np. gdy będziemy musieli poprowadzić rower pod stromy podjazd.

 

Rowery trekkingowe męskie w dobrych cenach

Za solidny rower trekkingowy zapłacimy ponad 1500 zł. W sklepach dostępne są też nieco tańsze modele, jednak często wykazują mniejszą odporność na uszkodzenia, a do tego nie nadają się do jazdy w górzystym lub bardzo wyboistym terenie. Na zakup solidnego pojazdu, który jest dostosowany do potrzeb doświadczonych kolarzy, wydamy 2500 zł lub więcej.

 

Najlepsze rowery trekkingowe męskie w 2020 roku

 

Który wśród dostępnych na rynku modeli zapewnia komfortową jazdę? Odpowiedź na to pytanie zawiera ranking rowerów trekkingowych męskich z opisami popularnych pojazdów w dobrych cenach.

 

Nasze zalecenia

 

Kross Trans Siberian

 

Rower Kross Trans Siberian to doskonała propozycja dla początkujących osób. Produkt ma ramę wykonaną ze stopu aluminium, co powoduje, że pojazd wykazuje odporność na uszkodzenia, a jednocześnie jest lekki. Model ten waży 16,9 kg, więc wnoszenie go po schodach czy montaż na bagażniku dachowym auta nie powinien być zbyt kłopotliwy.

Produkt został wyposażony w hamulce V-break oraz koła w rozmiarze 28 cali. Z uwagi na długie błotniki, nie ma ryzyka, że wybrudzimy ubranie czy bagaż podczas jazdy błotnistą, nieutwardzoną drogą. Ten dobry i tani rower trekkingowy męski ma system wymiennych haków przy ramie, który w razie uszkodzenia można łatwo zdemontować i założyć nowy. Do wyboru mamy kilka rozmiarów ramy, dlatego możemy dopasować pojazd do swojego wzrostu.

Model Kross Trans Siberian jest chwalony przez konsumentów za solidność i wytrzymałość. Jazda na rowerze jest komfortowa i przyjemna, niezależnie od ukształtowania terenu czy stanu dróg, po których się poruszamy. Pojazd ma oświetlenie z przodu i z tyłu oraz bagażnik, na którym można przewozić ciężki plecak.

 

 

 

 

Kellys Cliff 90 

 

Produkt Kellys Cliff 90 ma hydrauliczne hamulce, a także napęd Shimano, który zapewnia przyjemną jazdę na asfaltowych, jak też nieutwardzonych ścieżkach. Do wyboru mamy 3 rozmiary ramy (17 cali, 19 cali i 21 cali). Konstrukcja została wykonana z aluminium, dlatego pojazd jest lekki, a jednocześnie solidny.

Prezentowany rower wyposażono w antypoślizgowe pedały, co zmniejsza prawdopodobieństwo zsuwania się stóp podczas jazdy (niezależnie np. od pogody). Produkt ma też crossowy widelec SR Suntour NEX, który zmniejsza odczuwanie drgań w nierównym terenie. Pojazd jest dostosowany do długich wycieczek poza miastem.

Model marki Kellys świetnie się prezentuje, a do tego nie jest podatny na uszkodzenia. Zastosowane w tym przypadku hamulce działają niezawodnie i pozwalają szybko zatrzymać się przed przeszkodą. Co ważne, pojazd ma bardzo wygodne i dobrze wyprofilowane siodełko, co nie umknęło uwadze użytkowników.

 

 

 

 

Merida Speeder 100

 

Merida Speeder 100 to rower, który nadaje się do jazdy w mieście, jak też poza nim. Opisywany model bez wątpienia spodoba się Panom szukającym odpowiedniego pojazdu do ominięcia korków w drodze do pracy. Co więcej, produkt jest na tyle wytrzymały, że możemy nim bez przeszkód jeździć także po trudnym terenie z nierównymi ścieżkami pełnymi wybojów.

Rower ma aluminiową ramę dostępną w 6 rozmiarach, od S (47 cm) do XL (59 cm). Ponieważ pojazd waży niecałe 11 kg, z pewnością nie będziemy mieć problemu z wnoszeniem go po schodach. Produkt wyposażono w karbonowe widelce pochłaniające drgania i wibracje oraz dobrze wyprofilowane siodełko.

Pochlebne opinie o rowerach trekkingowych męskich Merida zachęciły wiele osób do zakupu modelu Speeder 100. Konsumenci uważają, że pojazd jest nie tylko lekki, ale też solidny. Produkt wyróżnia się zastosowaniem nowoczesnych rozwiązań. Przykładem jest rozszerzająca się rura sterowa (z łożyskami w odpowiednich rozmiarach), która gwarantuje precyzję sterowania.

 

 

 

 

Cube Cross Pro 

 

Prezentujemy rower Cube Cross Pro, który waży 12,4 kg i jest wyposażony w innowacyjny system Easy Mount Kickstand. Uchwyt stopki jest zamocowany do uchwytu w ramie od dołu i dodatkowo przytwierdzony śrubami. Przez to pojazd stoi stabilnie, nawet jeśli umieścimy na nim ciężki bagaż. Produkt ma aluminiową ramę odporną na uszkodzenia i korozję.

Cechą wyróżniającą rower jest wewnętrzne poprowadzenie linek, dzięki czemu są doskonale zabezpieczone przed brudem. Nie trzeba więc stosować specjalnych ochraniaczy (mogłyby negatywnie wpłynąć na estetykę produktu). Opisywany model ma sztywną rurę sterową, która zapewnia bezpieczną jazdę w każdym terenie.

Według konsumentów jedną z najistotniejszych zalet produktu jest to, że możemy idealnie dobrać rozmiar ramy do swojego wzrostu. To powoduje, że w czasie jazdy przyjmujemy wygodną pozycję i nie pochylamy się nadmiernie do przodu. Pojazd jest wyjątkowo wytrzymały, dlatego możemy nim bez przeszkód jeździć codziennie.

 

 

 

 

Romet Orkan 3

 

Mężczyźni szukający elegancko wyglądającego roweru trekkingowego powinni zwrócić uwagę na pojazd Romet Orkan 3. To model z 28-calowymi kołami, który ma ramę z aluminium oraz hydrauliczne hamulce tarczowe. Produkt waży ok. 14,8 kg i bardzo dobrze sprawdza się podczas jazdy w mieście, jak i poza nim.

Model oferowany przez markę Romet wyposażono w widelec SR Suntour NEX, dlatego podczas jazdy na pewno nie będziemy odczuwać drgań. Rower ma opony Michelin z wkładką antyprzebiciową i uniwersalnym wzorem bieżnika. Ramę ukształtowano w procesie hydroformowania, więc przekroje rur mają różne kształty. Z tego względu konstrukcja pojazdu jest sztywna i niezwykle wytrzymała.

Na największą uwagę w przypadku modelu Romet Orkan 3 zasługują zastosowane hamulce. Jak twierdzą konsumenci, pojazd możemy szybko zatrzymać, niezależnie od rodzaju nawierzchni czy warunków atmosferycznych. Produkt ma blokadę skoku amortyzatora, dlatego straty mocy przy podjeździe i intensywnym przyspieszaniu zostały znacząco ograniczone. Poza tym rower wygląda nowocześnie i możemy wybierać spośród kilku dostępnych rozmiarów ramy.

 

 

 

» Przejrzyj produkty z poprzednich lat

 

Subskrybuj
Notify of
guest
4 Comments
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
zyzkowsky
zyzkowsky
2 years ago

super ranking. Tylko przy opisie romet gazela można by dodać informację, że jej męskim odpowiednikiem jest wagant

Zespół NR
Admin
2 years ago
Reply to  zyzkowsky

Dzień dobry,

Dziękujemy za komentarz i pochwałę 🙂 Oczywiście informację dodamy do tekstu.

Pozdrawiamy,
Zespół NajlepszeRankingi.pl

Marek
Marek
1 year ago

Czwarty sezon jeżdżę rowerem Northtec Bergon III. 28″ osprzęt Deore LX, kasety, 30 biegów. Przejechałem ok 18 tys km. Po sezonie 2018 wymieniłem łańcuch, opony i siodełko na oryginalne Northtec – super wygodne. Rower serwisuję i dbam o niego. Polecam tę firmę, gdyż klasa jaką prezentuje ten rower, u innych producentów wyceniania jest od ponad 3 tys. zł w górę. Ja kupiłem swój za 2200 zł, a teraz ulepszony model kosztuje ok 2500. Jak widać po dystansie jaki pokonałem przez 4 sezony, nie jestem zawodowcem. Staram się po pracy codziennie jeździć do 40-50 km, a w soboty (mój rekord 160… Read more »

Zespół NR
Admin
1 year ago
Reply to  Marek

Dzień dobry,

Dziękujemy za komentarz i podzielenie się swoimi doświadczenimi.

Pozdrawiamy,
Zespół NajlepszeRankingi.pl

DMCA.com Protection Status