Rowery trekkingowe ranking

Ostatnio aktualizowane: 21.09.18

 

Rower trekkingowy to idealny wybór dla osób chcących zrezygnować z dojazdu do pracy samochodem czy autobusem. Tego typu pojazdy są dedykowane również tym konsumentom, którzy lubią aktywnie spędzać wolny czas. Wiemy jednak, że znalezienie właściwego modelu dostosowanego m.in. do wzrostu, jest stosunkowo trudne. Mamy nadzieję, że przygotowany przez nas ranking pomoże Ci w podjęciu decyzji. Umieściliśmy w nim opisy najlepszych i najbardziej popularnych rowerów trekkingowych wśród wszystkich, jakie można obecnie spotkać w sklepach. Wyboru dokonaliśmy po długiej i dokładnej analizie opinii opublikowanych w Internecie. Okazało się, że pierwsze miejsce zajmuje Rower Cube Nature Pro – pojazd z amortyzacją na przodzie, który wykazuje odporność na drobne uszkodzenia mechaniczne. Wszystko ze względu na konstrukcję wykonaną z lekkiego i solidnego aluminium. Wspomniany model wyróżnia się efektownym designem. Drugie miejsce zajmuje produkt Merida Speeder 100, który gwarantuje wyjątkowo komfortową i przyjemną jazdę. Wpływa na to m.in. dostępność 4 rozmiarów ramy (od S do L).

 

 

Tabela porównawcza

 

Zalety
Wady
Podsumowanie
Oferty

 

 

Jaki rower trekkingowy kupić?

 

Przewodnik zakupowy

Rowery stają się coraz popularniejszym środkiem transportu – obecnie modne są także rowerowe wycieczki długodystansowe, np. w górach. Pamiętajmy jednak, że taki sport wymaga zakupu dobrego roweru trekkingowego z odpowiednim osprzętem – inaczej wycieczka może skończyć się kontuzją lub zniszczeniem naszego pojazdu. Aby zapobiec tego typu sytuacjom, przygotowaliśmy ten poradnik. Dzięki niemu dowiesz się, jaki rower trekkingowy jest najlepszy dla Ciebie.

Rower męski czy damski

Przed zakupem należy przede wszystkim zapoznać się z dostępnymi na rynku rodzajami rowerów trekkingowych i dowiedzieć się, do czego służą. Takie modele pozwalają uprawiać tzw. zaawansowaną turystykę – są to długie wycieczki po nieraz bardzo trudnym i nierównym terenie (nie tylko w górach, ale również w lesie czy wyboistych, szutrowych ścieżkach na nizinach).

Ogólnie rowery trekkingowe można podzielić na damskie i męskie, a różnią się między sobą głównie ramą. Damska jest obniżona, ułatwia zsiadanie i umożliwia jazdę nawet w długiej spódnicy czy płaszczu. Z kolei rama męska jest umieszczona wyżej – mimo swojej nazwy, wielu mężczyzn nie przepada za jej budową i wolą kupować modele z ramą obniżoną. Jeśli więc chcemy kupić rower, wypróbujmy zarówno męski, jak i damski – dzięki temu możemy się przekonać, który tak naprawdę będzie dla nas wygodniejszy.

 

Materiał ramy

Kiedy już wybierzemy rodzaj roweru, zwróćmy uwagę na materiał, z którego wykonana została rama. Mówi się, że najlepiej wybierać pomiędzy modelami z aluminium i stali. Na rynku istnieją również ramy karbonowe, jednak są one bardzo kosztowne (także w przypadku ewentualnej naprawy).

Rama aluminiowa jest bardzo lekka, co przekłada się na całkowitą wagę roweru. Poza tym jest dość sztywna, choć dla niektórych może być to wada – mniej tłumi drgania, przez co jazda po bardzo wyboistej ścieżce może okazać się niezbyt komfortowa. Z kolei rama stalowa bardzo dobrze tłumi wstrząsy, ale jest bardziej podatna na korozję, może być również znacznie cięższa (zwłaszcza, gdy wybierzemy bardzo tani model roweru).

 

Amortyzatory

Panuje przekonanie, że każdy rower trekkingowy powinien być wyposażony w amortyzator – nawet, jeśli nie planujemy jazdy po nieutwardzonych drogach. Dzięki niemu drgania przenoszone przez koła na nadgarstki są niemal niewyczuwalne, co zwiększa komfort jazdy, może też zmniejszać ryzyko powstania bolesnej kontuzji. W modelach trekkingowych najczęściej znajdziemy amortyzatory o małym skoku, o wartości 50-60 mm. To w zupełności wystarczy do tego, by jazda na rowerze była wygodna i przyjemna.

Amortyzatory możemy podzielić na przednie i tylne. Te umieszczone z przodu często można regulować poprzez zmianę ciśnienia powietrza znajdującego się wewnątrz nich. W ten sposób widelec kierownicy (czyli część, na której umieszczone zostały jej rączki) można dowolnie dostosować do naszego wzrostu i wagi. Amortyzatory znajdujące się na tyle roweru to dość nowa technologia – pozwalają zachować lepszą kontrolę nad rowerem, zapewniają też lepszą przyczepność do podłoża, zwłaszcza podczas uskoku.

 

Opony

To opony rowerowe stale utrzymują kontakt z podłożem podczas jazdy, dlatego do nich także należy przywiązywać uwagę. W Polsce ich rozmiar podawany jest w calach, a do najpopularniejszych należą m.in. te 20, 24, 26 i 28 calowe. Rozmiar opon powinno się dopasować do naszego wzrostu. Istotna jest też szerokość, którą z kolei dobieramy odpowiednio do naszych potrzeb i terenu, w jakim będziemy jeździć (wartości podawane są także w calach). Dla rowerów szosowych typowym rozmiarem jest 1-1,5 cala, do jazdy po asfalcie i drogach utwardzonych najlepsze będą opony 1,75 cala, z kolei w przypadku jazdy po lesie i trudnym terenie najlepiej sprawdzą się te o szerokości 2 cali i więcej.

Równie istotny jest bieżnik opony, który w dużej mierze wpływa na bezpieczeństwo i komfort jazdy. W jeździe typowo miejskiej i turystycznej najlepiej sprawdzają się bieżniki gładkie lub prawie gładkie – stawiają najmniejszy opór toczenia, jednak mogą utrudniać jazdę w czasie deszczu. Typ terenowy, z widocznie wystającymi na oponie kostkami, jest przeznaczony do jazdy w trudnym terenie i w czasie niesprzyjających warunków pogodowych. Na asfalcie tego typu bieżnik może być zbyt głośny i stawiać duży opór.

Ostatnim rodzajem jest semi-slick. Na środku opon nie ma żadnych wystających elementów, znajdują się one jedynie po bokach. Dzięki temu możemy złapać dobrą przyczepność zarówno na, jak i poza asfaltem. To uniwersalny typ bieżnika, który sprawdzi się, gdy będziemy chcieli jeździć w różnych warunkach, zależnie od naszych chęci.

 

Hamulce

Rower to nie tylko rama, kierownica czy opony, ale również hamulce, które odpowiadają za nasze bezpieczeństwo podczas jazdy. Ich wybór uzależniony jest głównie od rodzaju powierzchni, po jakiej zamierzamy jeździć. W przypadku terenów nizinnych, pozbawionych stromych i trudnych podjazdów, wystarczające będą standardowe hamulce typu V-brake. Są nie drogie w serwisowaniu i odpowiednie dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z rowerami trekkingowymi.

Drugim rodzajem hamulców są tarczowe, bardziej zaawansowane. Są konieczne przy terenach z wielokilometrowymi, stromymi zjazdami – zwłaszcza przy niekorzystnych warunkach atmosferycznych. Są droższe niż modele V-brake, jednak nie powinny nas zawieść w żadnej sytuacji. Z łatwością możemy także dopasować siłę hamowania do aktualnych potrzeb, dlatego jest to dobry wybór zwłaszcza w przypadku bardziej doświadczonych rowerzystów.

Oświetlenie

Każdy rower, bez względu na rodzaj, powinien mieć odpowiednie oświetlenie – które zaliczane jest do elementów wyposażenia obowiązkowego. Według polskiego Kodeksu Drogowego wszystkie rowery muszą posiadać z tyłu stałe lub migające światło w czerwonym kolorze. Z kolei z przodu musi znaleźć się lampka emitująca światło żółte lub białe.

Na rynku dostępne jest oświetlenie o różnej mocy. W mieście wystarczający będzie model o mocy 50-100 lumenów, jednak w terenie niezabudowanym, takim jak las czy góry, konieczne będzie zastosowanie mocniejszej lampki, posiadającej nawet 300-1000 lumenów.

 

Siodełko

Często to siodełko jest najważniejszym elementem roweru. Zdarza się, że na podstawie jego oceny zapada decyzja, jaki rower trekkingowy jest najlepszy – i właściwie nie ma w tym nic zaskakującego. To na nim siedzimy podczas jazdy, powinno więc być wygodne, a jednocześnie amortyzować wszystkie wstrząsy. W przypadku rowerów trekkingowych można wybierać modele z nieco szerszym niż standardowo siodełkiem – jednocześnie pamiętajmy o tym, że nie obowiązuje tu zasada „im szersze, tym lepsze”. Ten element roweru można łatwo sprawdzić – wystarczy wsiąść na kilka wybranych modeli i je porównać.

 

Rowery trekkingowe w dobrych cenach

Decydując się na zakup roweru trekkingowego musimy brać pod uwagę jakość, która najczęściej idzie w parze z ceną. Jeśli dopiero zaczynamy swoją przygodę z rowerowymi wycieczkami, możemy zdecydować się na model do 1000 zł. Lepsze i bardziej zaawansowane technologicznie rowery kosztują znacznie więcej, nawet powyżej 4-5 tysięcy złotych.

 

 

Najlepsze rowery trekkingowe w 2018 roku

 

Rowery trekkingowe zostały stworzone dla osób, które uwielbiają rowerową turystykę i nie wyobrażają sobie dnia bez tego środka transportu. Dobrze sprawdzają się zarówno na długich, jak i na krótszych trasach, np. jako forma dojazdu do szkoły czy pracy. Na rynku można znaleźć wiele tego typu rowerów i dość łatwo można się pogubić wśród rodzajów opon, hamulców czy amortyzatorów. Nasz ranking rowerów trekkingowych ma na celu zaprezentowanie godne uwagi modele.

 

Nasze zalecenia

 

Cube Nature Pro

 

Rower Cube Nature Pro jest przeznaczony dla mężczyzn. Produkt jest niezwykle wytrzymały, na co wpływa konstrukcja wykonana z wysokiej jakości stopu aluminium. Materiał ten jest sztywny, odporny na uszkodzenia mechaniczne, a także na korozję. Wspomniany model waży 13,3 kg, dlatego nie powinniśmy mieć problemu z jego przewożeniem i wnoszeniem, np. po schodach.

Prezentowany rower wyposażono w 28-calowe koła oraz nowoczesny system Easy Mount Kickstand. Uchwyt stopki jest montowany od dołu i przytwierdzony do uchwytu w ramie za pomocą śruby. To sprawia, że stopka jest odpowiednio sztywna i solidna, więc pojazd nie przewróci się, niezależnie od podłoża, na którym stoi.

Model Rower Cube Nature Pro zyskał wiele pochlebnych opinii. Konsumenci docenili go za efektowny design i dopracowanie wszystkich detali. Amortyzator zmniejsza odczuwanie drgań i wibracji w czasie jazdy, co sprawia, że ręce nie męczą się zbyt szybko. Dodatkową zaletą produktu jest możliwość wyboru rozmiaru ramy, w efekcie czego znajdziemy pojazd dostosowany do naszego wzrostu.

Rower Cube Nature Pro to model ważący 13,3 kg. Pojazd ma ramę wykonaną z aluminium, a także umieszczony z przodu amortyzator.

 

Zalety

Wewnętrzne prowadzenie linek: Z uwagi na wewnętrzne prowadzenie linek elementy te są doskonale chronione przed zabrudzeniem. Takie rozwiązanie pozwala uniknąć ich szybkiego uszkodzenia, a dodatkowo nie musimy montować specjalnych pancerzy zabezpieczających. To sprawia, że nie obciążamy nadmiernie roweru.

Stylowy design: Konstrukcja pojazdu powstała z polerowanego, szczotkowanego aluminium i pomalowana wielowarstwowym lakierem. Do ramy przyklejono naklejki, które nie zdzierają się i nie blakną. Rower świetnie się prezentuje nawet po dłuższym czasie eksploatacji.

Lekkość: Produkt niewiele waży, co powoduje, że nie będziemy mieć problemu z zamontowaniem go na bagażniku dachowym auta, ani z wniesieniem po schodach.

Dostępność kilku rozmiarów ramy: W tym przypadku mamy do wyboru kilka rozmiarów ramy, w efekcie czego na pewno uda nam się znaleźć model idealnie dopasowany do wzrostu.

Wygodne siodełko: Siodełko jest na tyle szerokie, że nie będziemy odczuwać dyskomfortu nawet po kilku godzinach jazdy.

 

Wady

Tylko dla mężczyzn: Biorąc pod uwagę budowę rower jest dedykowany głównie mężczyznom. Kobiety muszą więc poszukać innego, dostosowanego do ich potrzeb pojazdu.

 

 

 

 

Merida Speeder 100

 

Merida Speeder 100 to turystyczny rower męski, którego rama jest wykonana z aluminium. Jest ono bardzo lekkim materiałem. Dlatego rower waży jedynie 10,4 kg. Manewrowanie takim modelem oraz przenoszenie go z pewnością nie sprawi nam problemu. Średnica kół wynosi 28 cali.

Opony modelu są grubsze niż w standardowym rowerze. Dlatego nie są one podatne na przebicia. Bardzo czułe hamulce tarczowe reagują natychmiast po naduszeniu manetki. Siodełko roweru jest wykonane z tworzywa sztucznego. Jest ono wystarczająco szerokie, aby nawet podczas długiej wycieczki czuć się komfortowo. Regulacja siedziska jest możliwa, więc możemy dopasować model do swojego wzrostu.

24 biegi, dzięki nim możemy dobrze dopasować rower do nierównego terenu, umożliwiają nam pokonywanie trudniejszych tras, które bogate są w pagórki. Rowerzyści decydują się na opisywany rower ze względu na dużą ilość biegów. Internauci wspominają również o solidnie wykonanych elementach modelu.

Merida Speeder 100 to sprzęt z kołami o średnicy 28 cali. Jego waga wynosi 10,4 kg. Pojazd ma 24 biegi.

 

Zalety

Waga: Prezentowany rower jest lekki, więc wchodzenie z nim po schodach nie będzie uciążliwe. Oprócz tego kierowanie i manewrowanie jest łatwe.  

Wygoda: Siodełko jest wykonane z tworzywa sztucznego, które łatwo się czyści, a oprócz tego element ten jest bardzo szeroki. Dlatego nawet dłuższa wycieczka będzie dla nas wygodna.

Design: Rower bardzo ładnie się prezentuje.

Hamulce: Hamulce opisywanego modelu są bardzo czułe. Dlatego, nawet kiedy bardzo delikatnie naduszamy na hamulce rower zatrzyma się. Tym samym ryzyko wpadnięcia na przeszkodę na drodze jest mało prawdopodobne.

 

Wady

Wyposażenie: Prezentowany model nie ma żadnego dodatkowego wyposażenia. Z tyłu nie znajdziemy bagażnika, a z przodu koszyka. Na dłuższą wycieczkę musimy znaleźć inny sposób, aby przewozić potrzebne rzeczy.

 

 

 

 

Romet Gazela

 

Jako kolejny chcemy zaprezentować rower Romet Gazela. Tym razem jest to model dedykowany paniom, który designem nawiązuje do pojazdów tego typu jeszcze z czasów z PRL-u. Sprawdzi się zarówno w miejskiej dżungli, jak i podczas różnego rodzaju wycieczek, nawet w dość trudnym terenie. Zarówno przerzutka przednia, jak i tylna, jest marki Shimano – działają one płynnie, a zmiana na wyższy lub niższy bieg nie sprawia jakichkolwiek problemów.

Ten rower cechuje wygodne siodełko i regulowany wspornik kierownicy, dzięki czemu pojazd można łatwo dostosować do swojego wzrostu, a w czasie jazdy można zachować wyprostowaną sylwetkę. Poza tym są tutaj pełne błotniki, które eliminują problem pochlapanych ubrań w czasie jazdy po błotnistej drodze.

Model ten został doceniony przez konsumentki za stylowy, klasyczny wygląd, niezbyt dużą wagę (17 kg) oraz dobry osprzęt, czyli pedały, zespół hamulcowy i napędowy. Dla wielu plusem jest też wyjątkowo dobra amortyzacja i możliwość wyboru rozmiaru ramy.

Produkt Romet Gazela to dobry rower trekkingowy do 1200 zł z amortyzacją na przodzie. Pojazd waży 17 kg i wyposażono go w aluminiową ramę. W sprzedaży znajdziemy także męski odpowiednik o nazwie wagant.

 

Zalety

Dobrze wyprofilowane siodełko: Siodełko ma odpowiednią szerokość i zostało dobrze wyprofilowane. Z tego względu jazda na rowerze jest niezwykle komfortowa.

Dostępność dwóch wersji kolorystycznych: Do wyboru mamy dwie wersje kolorystyczne – białą i kremową. Dzięki temu każda z Pań może wybrać model, który bardziej jej się podoba. Choć design roweru jest kwestią drugorzędną, dla wielu konsumentów ma bardzo duże znaczenie.

Osprzęt: Produkt wyposażono w: oświetlenie (z przodu i z tyłu), bagażnik, błotniki oraz stopkę. Nie musimy więc kupować wymienionych elementów osobno i samodzielnie ich montować, co często okazuje się kłopotliwe. Co więcej, możemy bez przeszkód zabrać na przejażdżkę niewielki bagaż, a dodatkowo nie obawiać się o zabrudzenie ubrań w przypadku jazdy po błocie.

 

Wady

Rower jest za ciężki: Wielu użytkowników uważa, że rower za dużo waży, przez co może pojawić się problem z wniesieniem go do mieszkania.

 

 

 

 

Cube Touring EXC

 

Na kolejnym miejscu w naszym rankingu znalazł się model Cube Touring EXC, który także reprezentuje męskie rowery trekkingowe. Wyposażony został w aż 27 biegowy napęd, dzięki czemu komfortowo jedzie się nie tylko po płaskim terenie, ale również podjeżdża pod strome górki. Do tego dochodzą również hydrauliczne tarcze hamulcowe, które mają bardzo wysoką siłę hamowania.

Producenci tego roweru zapewnili mu też odpowiednią wagę – 15,5 kg – którą udało się uzyskać m.in. dzięki ramie z aluminium. Wbrew pozorom, mimo swojej niedużej wagi jest bardzo odporna na zniszczenia i złamania. Ten model jest nie tylko bardzo lekki, ale także zapewnia dobrą amortyzację i przyczepność, zwłaszcza dzięki 28 calowym oponom Schwalbe Spicer Active.

Opinie o rowerach trekkingowych tego producenta są bardzo pozytywne i nie inaczej jest w tym przypadku. Konsumenci twierdzą, że to wysokiej jakości model, który może umilić każdą rowerową wycieczkę, szczególnie za sprawą wygodnego siodełka i kierownicy.

Cube Touring EXC to pojazd z przednim amortyzatorem. Przedstawiony model waży 16,4 kg. Rama została wykonana z lekkiego i wytrzymałego aluminium.

 

Zalety

Easy Mount Kickstand: Stopka została zamontowana w oparciu o system Easy Mount Kickstand. Oznacza to, że ten element przymocowano od dołu do uchwytu w ramie i przytwierdzono przy pomocy solidnej śruby. Stopka jest więc stabilna i łatwo się ją wysuwa.

Odpowiednio zabezpieczone linki: Linki zostały przeprowadzone przez ramę, w efekcie czego nie są narażone na działanie wilgoci i zabrudzenia. Nie musimy montować ochronnego pancerza, który wpływa na wagę pojazdu, często także na estetykę.

Wytrzymałość: Wykonana z aluminium konstrukcja jest wyjątkowo wytrzymała, dlatego nie należy się martwić o zbyt szybkie uszkodzenie roweru.

 

Wady

Niewygodne siodełko: Część konsumentów twierdzi, że siodełko jest źle wyprofilowane, a to obniża komfort jazdy.

Zbyt widoczne spawy: Spawy łączące poszczególne elementy konstrukcji są bardzo widoczne. Według większości użytkowników nie wygląda to zbyt estetycznie.

 

 

 

 

Kellys Cristy 10 

 

Nasz ranking zamyka rower Kellys Cristy 10. To podstawowy model trekkingowy dla kobiet wyposażony w solidną, stalową ramę amortyzującą jazdę po nierównych ścieżkach. Ma 21 biegów i przerzutki marki Shimano, gwarantujące niezawodność i precyzję, a także różne rozmiary ramy.

Model ten ma nie tylko dobrej jakości osprzęt, ale i dodatkowe wyposażenie, które często podczas długich wycieczek okazuje się wręcz niezbędne. Są to m.in. błotniki, bagażnik i dobre oświetlenie, bez którego jazda po zmroku byłaby trudna i niebezpieczna. W tym przypadku zarówno kierownica, jak i jej wspornik zostały wykonane ze stali – gwarantuje to wytrzymałość.

Ten dobry i tani rower trekkingowy jest doceniany przez konsumentki przede wszystkim za dobrą jakość i sztywny widelec, dzięki któremu można zwiększyć efektywność swojej jazdy.

Model Kellys Cristy 10 ma ramę wykonaną z aluminium, jak również przedni widelec z amortyzacją. Pojazd jest wyposażony w 21 biegów.

 

Zalety

Bogate wyposażenie: Do roweru dołączono akcesoria zwiększające wygodę i przyjemność z jazdy. Są to: błotniki, bagażnik, oświetlenie LED, stopka i regulowany mostek. Niektóre ze wspomnianych elementów dodatkowo zwiększają nasze bezpieczeństwo.

Możliwość przyjęcia wygodnej pozycji: Rama została wyprofilowana tak, abyśmy mogli przyjąć podczas jazdy wygodną pozycję. To sprawia, że nie jesteśmy nadmiernie pochyleni (mogłoby to wywołać nieprzyjemny ból kręgosłupa).

 

Wady

Nieodpowiedni dla doświadczonych kolarzy: Pojazd jest dedykowany przede wszystkim amatorom, gdyż nie sprawdza się na bardzo trudnym terenie (m.in. z uwagi na brak profesjonalnych komponentów).

Trudności z przenoszeniem: Choć dołączone do roweru akcesoria są bardzo przydatne znacząco wpływają na wagę pojazdu. Przez to wielu konsumentów ma problem z przenoszeniem produktu oraz przewożeniem na dachu auta.

 

 

 

 

Jakie ciśnienie dobrać w oponach rowerów trekkingowych?

 

Jeśli ciśnienie w oponach roweru jest za małe albo zbyt duże, jazda staje się mało komfortowa. Możemy również intensywniej odczuwać drgania i wstrząsy po wjechaniu na nierówny teren lub nieutwardzoną drogę. Jeżeli ciekawi Cię, jaki rower trekkingowy jest polecany przez doświadczonych kolarzy i jak dobrać wartość ciśnienia w oponach, koniecznie zapoznaj się z poniższymi informacjami.

 

 

Dlaczego odpowiednie ciśnienie w oponach rowerowych jest ważne?

Wartość ciśnienia w oponach rowerowych ma istotny wpływ na komfort jazdy. Im mocniej napompowane są koła w rowerze, tym mniejszy stawiają opór toczenia. Z kolei zbyt mała ilość powietrza powoduje, że opona jest miękka, a to może doprowadzić do uszkodzenia obręczy, np. przy najechaniu na wysoki krawężnik. Wówczas nieunikniona staje się wizyta w serwisie rowerowym lub sklepie (w celu zakupu nowego koła do pojazdu). Utrzymanie optymalnego ciśnienia w oponach jest sposobem na to, aby uniknąć kosztownych napraw roweru, centrowania kół, jak również wymiany dętki po przyszczypnięciu.

 

Do jakiego ciśnienia napompować opony w rowerze trekkingowym?

Rowery trekkingowe przeznaczone są do długich wycieczek w zróżnicowanym, często bardzo trudnym terenie. Zalecany zakres ciśnienia w oponach w tym przypadku mieści się w zakresie od 2.2 barów do 5.3 barów. Dużo może zależeć od producenta, a także tego, po jakich trasach jeździmy najczęściej. Jeżeli preferujemy wycieczki po szutrowych drogach (posypanych drobno tłuczonymi kamieniami), możemy napompować opony do dolnej granicy zalecanego ciśnienia. Niemniej jednak przed jazdą po twardych, asfaltowych ścieżkach musimy nieco zwiększyć tę wartość, najlepiej do ponad 3 lub 4 barów.

 

Co daje nam minimalne zalecane ciśnienie w oponach?

Po napompowaniu opony rowerowej do minimalnej wartości zalecanego ciśnienia szybko zauważymy lepszą przyczepność kół do podłoża, zwłaszcza na nierównym terenie. Osobom, które na rowerze trekkingowym jeżdżą po mieście, z pewnością spodoba się także to, że miękka opona świetnie sprawdza się podczas wjeżdżania na krawężniki. Minimalna wartość optymalnego ciśnienia w oponach zwykle ma też duży wpływ na większy komfort jazdy, ponieważ rower nie podskakuje na nierównościach. Na asfalcie możemy jednak odczuć większy opór toczenia, co utrudnia osiągnięcie dużej prędkości jazdy.

 

 

Ustawienie maksymalnego zalecanego ciśnienia w oponach

Wiele osób narzeka, że gdy opony są napompowane do górnej granicy zalecanego ciśnienia, stają się bardzo twarde, przez co podczas jazdy po drodze z wieloma wybojami może dojść do upadku. Poza tym duże ciśnienie w oponach wpływa na bardziej intensywne odczuwanie drgań podczas wjeżdżania na korzenie, krawężniki i podobne przeszkody. Niemniej jednak jazda na twardych oponach po utwardzonych drogach asfaltowych jest wyjątkowo przyjemna, ponieważ możemy się rozpędzić i znacznie szybciej pokonać określony dystans.

 

Jak dobrać ciśnienie w oponach roweru trekkingowego?

Jeśli nie odpowiada nam minimalna ani maksymalna wartość ciśnienia w oponach rowerowych, możemy poeksperymentować i przed każdą wycieczką sięgnąć po kompresor. Pamiętajmy jednak o jednej, podstawowej zasadzie: im więcej waży rower i rowerzysta, tym większe powinno być ciśnienie w oponach.

Jazda na niedopompowanych lub nadmiernie napompowanych kołach nie jest wskazana takze dlatego że w ten sposób możemy doprowadzić do szybszego zużycia opony lub jej całkowitego zniszczenia. Poza tym dobór nieodpowiedniego ciśnienia wydłuża drogę hamowania, przez co przy zbyt wolnej reakcji możemy zderzyć się z innym rowerzystą lub przeszkodą, która niespodziewanie pojawiła się na naszej drodze.

 

 


Produkty te nie są już dostępne

 

 

Giant Roam 1 Disc

 

Giant Roam 1 Disc to męski rower trekkingowy, który ma napęd Shimano i umieszczony na przodzie amortyzator. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje, że odczuwanie drgań na kierownicy podczas jazdy jest zmniejszone do minimum. Rama została wykonana z aluminium, dlatego produkt jest lekki, a jednocześnie wytrzymały. Pojazd doskonale sprawdza się zarówno w mieście, jak i poza nim.

Przedstawiony model wyposażono w opony z wkładką antyprzebiciową. Konstrukcja roweru umożliwia nam montaż błotników i bagażnika, w efekcie czego uda nam się lepiej dostosować pojazd do swoich preferencji. Produkt jest stosunkowo lekki, dlatego nie będziemy mieć problemu z wniesieniem go po schodach ani z montażem na bagażniku samochodu.

Konsumenci twierdzą, że Giant Roam 1 Disc to bardzo dobry rower, który zachęca do spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. Pojazd świetnie się prezentuje, a do tego pozwala rozwinąć bardzo dużą prędkość. Istotne jest także to, że opisany wyżej model pozwala przyjąć w czasie jazdy wygodną pozycję.

Rower Giant Roam 1 Disc ma aluminiową ramę i umieszczoną na przodzie amortyzację. Pojazd waży ok. 13 kg.

 

Zalety

Możliwość dopasowania do własnych potrzeb: Ponieważ do wyboru mamy kilka rozmiarów ramy (S, M, L i XL), z łatwością dobierzemy rower, który będzie dopasowany do naszego wzrostu i własnych preferencji.

Komfortowa jazda: Ze względu na przedni amortyzator jazda jest wyjątkowo komfortowa (również na trudnym i nierównym terenie). Wszystko przez to, że nie odczuwamy drgań kierownicy.

Możliwość montażu błotników: Rama została skonstruowana tak, że w razie konieczności możemy zamontować błotniki zabezpieczające przed zabrudzeniem ubrania błotem. W tym przypadku mamy także możliwość przymocowania bagażnika.

Wkładka antyprzebiciowa w oponach: W oponach znajduje się wkładka antyprzebiciowa, która zapobiega przypadkowemu przebiciu, np. po najechaniu na ostry kamień.

 

Wady

Brak chwytów na kierownicy: Niektórzy konsumenci narzekają, że na kierownicy nie ma specjalnych chwytów. Przez to dłonie podczas jazdy ześlizgują się, a to utrudnia m.in. omijanie przeszkód na drodze.

 

 

Kross Trans Siberian

 

Nasze zestawienie rozpoczyna męski model Kross Trans Siberian. To bardzo wytrzymały i solidny rower, który zapewni komfortową jazdę, nawet w czasie długiej wycieczki po nierównym terenie, np. w górach. Jednocześnie jest to dobry wybór do jazdy po mieście.

Rower ten ma miękkie i wygodne siodełko, a także regulowany mostek, dzięki czemu można łatwo go dopasować, choćby do swojego wzrostu. Specjalnie dobrane, 28 calowe opony Rubena V84 Gripper gwarantują dobrą przyczepność do każdego podłoża i lekką, przyjemną jazdę. Do tego ten model został wyposażony w amortyzowaną sztycę, za sprawą której podczas jazdy można zachować wyprostowaną i jednocześnie wygodną pozycję – jazda na rowerze nie musi więc być męcząca dla pleców.

W komplecie znajduje się zestaw lampek na przód i tył, które są zasilane prądnicą – pozwalają zachować odpowiedni poziom bezpieczeństwa i oświetlić drogę po zmroku. Konsumenci uważają, że to bardzo dobry i wygodny model – ten najlepszy rower trekkingowy jest doceniany za solidność wykonania, jakość oraz wygodę podczas jazdy.

 

 

Kross Trans Alp

 

Rower Kross Trans Alp to kolejna, ciekawa propozycja dla mężczyzn w naszym rankingu. Jego budowa opiera się na innowacyjnej, niezwykle lekkiej i wytrzymałej ramie wykonanej ze stopu Aluminium Performance (do wyboru są różne rozmiary). Jest ona o wiele bardziej odporna na zniszczenia i złamania, dzięki czemu tym modelem bez obaw można jeździć nawet po bardzo wyboistym terenie.

Rower został wyposażony w 28 calowe opony z wkładką antyprzebiciową marki Schwalbe Silento. Gwarantują dobrą przyczepność, zwłaszcza na drogach szutrowych, a sama wkładka chroni oponę przed przebiciem, co może zdarzyć się po najechaniu na ostry przedmiot czy kamień. Ponadto o komfort jazdy dba w tym przypadku zawieszenie SR Suntour Nex – nawet duże nierówności nie wpłyną negatywnie na jazdę.

Ten model przez wielu uważany jest za niezawodny i idealny na długie, rowerowe wycieczki. Według konsumentów to rower pozwalający zająć wygodną pozycję za kierownicą. Dodają też, że jest to jeden z lepszych modeli do jazdy po mieście.

 

 

2
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Zespół NRzyzkowsky Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
zyzkowsky
Guest
zyzkowsky

super ranking. Tylko przy opisie romet gazela można by dodać informację, że jej męskim odpowiednikiem jest wagant

Zespół NR
Admin

Dzień dobry,

Dziękujemy za komentarz i pochwałę 🙂 Oczywiście informację dodamy do tekstu.

Pozdrawiamy,
Zespół NajlepszeRankingi.pl

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...