Bagażniki na rowery do samochodu ranking

Ostatnio aktualizowane: 28.03.24

 

Jak bezpiecznie przewozić rowery na dachu samochodu? Potrzebny jest do tego specjalny bagażnik. Który z dostępnych w sklepach produktów jest godny uwagi? Z przeprowadzonej analizy komentarzy konsumentów wynika, że to model Thule Proride 591, który wyróżnia się lekką, ale jednocześnie wytrzymałą konstrukcją z aluminium. Bagażnik został wyposażony w zamki zabezpieczające rower w uchwycie, ma też uchwyt ramy z regulacją rozwartości. Produkt bardzo łatwo montuje się na dachu auta, ta czynność nie powinna być więc zbyt kłopotliwa. Co ważne, model posiada stosowne atesty (m.in. TÜV) i spełnia normę City Crash, co potwierdza jego solidność. Nie musimy się więc obawiać o bezpieczeństwo przewożonego roweru. Popularny jest także bagażnik Amos Platforma, na którym można zamontować nie jeden, ale trzy pojazdy. Produkt został skonstruowany tak, aby przymocowane do niego rowery nie wystawały poza podłużny obrys samochodu. To daje możliwość wjechania na podziemny parking lub do innych miejsc z nisko położonym sufitem.

 

 

Tabela porównawcza

 

Zalety
Wady
Podsumowanie
Oferty

Najlepszy produkt

Zalety

Ponieważ uchwyt jest zmontowany fabrycznie nie musimy samodzielnie go składać przy użyciu narzędzi. Model został zaprojektowany w taki sposób, żeby można było szybko ustawić rower w odpowiedniej pozycji. Bagażnik jest wykonany z wytrzymałego, lekkiego aluminium.

Wady

Konsumenci zauważyli, że opaski zabezpieczające na koła są sztywne. Może się pojawić problem z ich założeniem, wymaga to użycia siły.

Podsumowanie

Produkt daje możliwość bezpiecznego przewożenia roweru ważącego nawet do 20 kg. Bagażnik nie przyczynia się do powstawania nadmiernego hałasu czy wibracji w czasie jazdy. Produkt mocuje się na dachu auta przy użyciu zębatych pasków z mechanizmem szybkiego uwalniania. Ochraniacze obręczy kół zapobiegają zarysowaniu karoserii.

Drugi wybór

Zalety

Komfortowa i stabilna konstrukcja modelu pozwala na przewożenie kilku rowerów. Bagażnik mocuje się jedynie do kuli haka. W zestawie zawarta została dodatkowa listwa, która oświetla dodatkową tablicę rejestracyjną. Model pozwala nie tylko na przewożenie rowerów, ale również kosiarek itp. Ładowność produktu to aż 45 kg. Stalowa konstrukcja czyni całość bardzo stabilną.

Wady

Bagażnik jest dość ciężki. Jeśli mamy zapasowe koło zamocowane na tylnej klapie, nie będziemy mogli maksymalnie wykorzystać przestrzeni bagażnika.

Podsumowanie

Model został wyposażony we wszystkie wymagane prawem światła, w tym również w stopu oraz światła pozycyjne. Całość waży 12 kg, nie jest to więc zbyt lekka konstrukcja. Bagażnik montuje się za pomocą 7 – bolcowego złącza elektrycznego.

Rozważ też

Zalety

Zdaniem konsumentów model ten to jeden z najlepszych sprzętów na rynku. Uchwyt ramy ma system szybkiego uwalniania. Paski zębate również są w niego wyposażone. Ochraniacze obręczy bardzo pewnie trzymają koła roweru. Waga bagażnika jest niewielka, bo wynosi zaledwie 2,5 kg. Montaż całości nie wymaga zbyt dużego wysiłku.

Wady

W zestawie nie ma wszystkich świateł. Poza tym zamontowanie bagażnika na dachu samochodu może być dość kłopotliwe dla niskich osób, zwłaszcza, przy wysokich autach.

Podsumowanie

Produkt spełnia wymagania testu City Crash. Kolor bagażnika pasuje do wszystkich aut. Dzięki specjalnie wyprofilowanym wspornikom koła roweru są stabilnie trzymane. Bagażnik jest odporny na działanie warunków atmosferycznych.

 

 

Najlepsze bagażniki na rowery do samochodu w 2024 roku

 

Wakacje na rowerach to super sprawa. Niestety wypożyczalnie bardzo często oferują wysokie stawki. Z racji tego, że rowery zajmują dużo miejsca, najczęściej rezygnujemy z ich przewożenia. Istnieją jednak inne, wygodne rozwiązania, jak na przykład bagażnik na dach lub tył samochodu. Wybierając jedną z tych opcji możemy zrealizować swoje marzenie o aktywnych wakacjach na rowerze. Dlatego też przygotowaliśmy ranking bagażników na rowery do samochodu.

 

Nasze zalecenia

 

Thule Proride 591

 

3-thule-proride-591Dachowy uchwyt rowerowy Thule Proride 591 to nasza trzecia propozycja, która może być mocowana do bagażnika dachowego lub bezpośrednio na dachu. Model ten ma samoczynną regulacją rozwartości uchwytów, dzięki czemu łatwiej zamontujemy rowery.

Wygodnym rozwiązaniem jest też pokrętło regulacji i zamykania uchwytów umieszczone na poziomie dachu. Natomiast paski zębate w tym sprzęcie pasują do różnych rozmiarów opon zapewniając im świetną stabilizację. Niewątpliwym atutem jest również lekka i wygodna w użyciu aluminiowa konstrukcja i łatwy montaż po obu stronach dachu auta.

W zestawie znajdziemy też zamki zabezpieczające rower. Produkt ma kolor srebrno-czarny, dzięki czemu pasuje do każdego auta. Thule Proride 591 o wymiarach 1450 mm długości, 326 mm szerokości i wadze zaledwie 3,6 kg to dobry i tani bagażnik na rowery do samochodu.

Wadą może być zaledwie 20 kg obciążenie tego urządzenia, ale jest to wystarczające rozwiązanie na jeden rower. Warto też wspomnieć o wielu pozytywnych opiniach użytkowników tego produktu. Docenili oni przede wszystkim jego niewielką wagę oraz solidną konstrukcję.

Thule Proride 591 to dachowy uchwyt rowerowy, którego wymiary są następujące: długość – 145 cm, szerokość – 32,6 cm, a waga sprzętu to zaledwie 3,6 kg.

 

Zalety

Regulacja rozwartości uchwytów: To rozwiązanie sprawia, że bez większych problemów ustawimy i zabezpieczymy nasze rowery na bagażniku.

Konstrukcja: Jest to bardzo lekki bagażnik, ważący zaledwie 3,6 kg. Jego montaż na dachu auta przebiegnie szybko i bezproblemowo, a poza tym taki sprzęt nie będzie zbytnio wpływał na aerodynamikę pojazdu.

Solidne wykonanie: Konsumenci w swoich ocenach podkreślają, że jest to bardzo solidna propozycja, odporna na uszkodzenia mechaniczne i wpływ czynników zewnętrznych.

Cena: Jest to bardzo dobry bagażnik na rowery do 400 zł. Z całą pewnością jest to jeden z lepszych, tak ekonomicznych propozycji, jakie znajdziemy na polskim rynku.

 

Wady

Maksymalne obciążenie: Dla niektórych osób maksymalne obciążenie 20 kg to zdecydowanie za mało. Niestety pozwala to na przewiezienie maksymalnie jednego roweru dla osoby dorosłej i dziecięcego.

 

 

 

 

Amos Platforma

 

2-amos-platformaAmos Platforma to nasza kolejna propozycja wyróżniająca się mocną i trwałą konstrukcją, docenioną przez wielu użytkowników. Ta uniwersalna platforma na 1-3 rowery z uchwytem na hak to propozycja od polskiej firmy AMOS, która już od ponad 20 lat oferuje swoim klientom najlepsze bagażniki tego typu.

Ogromną zaletą produktu jest prosty montaż oraz niewielkie wymiary po złożeniu, dzięki czemu można go szybko zdemontować i wrzucić do bagażnika samochodu. W komplecie znajdziemy taśmy do mocowania rowerów, jak również tylną tablicę świetlną ze złączem elektrycznym, czy też ramkę na dodatkową tablicę rejestracyjną.

Nie można również zapomnieć o ładowności, która wynosi 45 kg. Ponadto musimy pamiętać, że na bagażniku można przewozić rowery o wysokości ram 22-70 mm. Sam uchwyt jest bardzo solidny i waży 12 kg. Dzięki możliwości złożenia bez demontażu – użytkownik ma łatwy dostęp do bagażnika.

Wymiary urządzenia to 77 cm x 96 cm. Platforma posiada wszystkie niezbędne światła: stop, pozycyjne, postojowe, oba kierunki, jak również podświetlenie tablicy.

Amos Platforma to model przewidziany do przewozu od 1 do 3 rowerów. Montuje się go na haku samochodu. Wytrzymuje obciążenie do 45 kg. Natomiast jego waga to 12 kg. Produkt pozwala na przewożenie rowerów, których wysokość ramy mieści się w granicy 22 cm-77 cm.

 

Zalety

Prosty montaż: Wśród zalet produktu wymienia się jego łatwy montaż. Montaż i demontaż sprzętu przebiega szybko i bezproblemowo, co jest bardzo istotne.

Zawartość zestawu: W komplecie z bagażnikiem znajdują się taśmy do mocowania rowerów, a także tylna tablica świetlna ze złączem elektrycznym, jak również ramka na tablicę rejestracyjną. Otrzymujemy więc kompletny zestaw instalacyjny.

Oświetlenie: Produkt ma wszystkie niezbędne światła, czyli pozycyjne, stop, i oba kierunki. W efekcie nasze rowery są widoczne. Jest to ważne, aby inni kierowcy zachowali odpowiedni odstęp od samochodu. Trzeba bowiem zaznaczyć, że bagażnik to dodatkowe kilkadziesiąt centymetrów.

Funkcjonalność: Bagażnik pozwala na przewóz 3 rowerów, których waga wynosi w sumie maksimum 45 kg, a do tego urządzenie umożliwia nam bezpieczne zainstalowanie rowerów o różnych wysokościach.

 

Wady

Obsługa: Użytkownicy uchwytu zauważają, że jego obsługa bywa uciążliwa.

 

 

 

 

Thule FREERIDE 532

 

Bagażnik Thule FREERIDE 532 waży 3,5 kg, a jego ładowność to 17 kg. Model spełnia wymagania testu City Crash, co świadczy o jego solidności. W uchwycie jest specjalny mechanizm szybkiego uwalniania, który pasuje do większości ram rowerowych o średnicy wynoszącej maksymalnie 8 cm.

Wymiary produktu to: 21 cm x 149 cm x 8,4 cm. W komplecie są adaptery do rowków T (wsuwki o wymiarach: 2 cm x 2 cm) umożliwiające zamontowanie uchwytu bezpośrednio w rowkach belek bagażnika. Model ten daje możliwość łatwego i solidnego przymocowania roweru oraz jego bezpiecznego przewożenia.

Jak wynika z opinii konsumentów, bagażnik Thule FREERIDE 532 jest wytrzymały i świetnie się prezentuje na dachu samochodu (głównie ze względu na tytanowy kolor). Przedstawiony model pozwala na zabezpieczenie kół roweru przy pomocy pasków. Produkt został wyprofilowany tak, aby nie generował zbyt dużego hałasu w czasie jazdy z dużą prędkością, co mogłoby być irytujące.

Model Thule FREERIDE 532 daje możliwość przewożenia jednego roweru ważącego maksymalnie 17 kg. Produkt ma wymiary: 21 cm x 149 cm x 8,4 cm. Bagażnik waży 3,5 kg.

 

Zalety

Zapewnia bezpieczny przewóz roweru: Bagażnik ma paski zębate z mechanizmem szybkiego uwalniania, a także z ochraniaczami obręczy. To gwarantuje pewne utrzymanie koła roweru. Zamontowany na dachu auta pojazd jest stabilny.

Efektowny design: Nie należy się martwić, że po montażu bagażnik będzie negatywnie wpływać na wygląd samochodu. To model w tytanowym kolorze, który nie jest podatny na uszkodzenia.

Pasuje do większości ram rowerowych: To model z uchwytem, który można dopasować do większości ram rowerowych (o średnicy do 8 cm). Oznacza to, że na bagażniku możemy przewozić różne rowery, zarówno trekkingowe, jak też miejskie czy dziecięce.

 

Wady

Niezrozumiała instrukcja: Zamontowanie produktu na dachu auta nie jest zbyt łatwe, ponieważ dołączona do zestawu instrukcja jest obrazkowa. Nie ma tu opisów, które w szczegółowy sposób wyjaśniałyby sposób montażu bagażnika krok po kroku.

 

 

 

 

Thule 9104 Clipon

 

4-thule-9104-cliponBagażnik rowerowy 9140 ClipOn szwedzkiej firmy THULE to świetna propozycja, która ułatwi przewożenie naszych dwukołowych pojazdów w dowolne miejsce. Model montujemy na tylnej klapie pojazdu, a sama konstrukcja jest bardzo stabilna i wytrzymała. Dzięki temu, że sprzęt ten zakładamy na podwyższeniu, nie zasłaniamy tylnych lamp oraz tablicy rejestracyjnej, a więc nie potrzebujemy dodatkowych tablic i osprzętu.

Ponadto, bagażnik wyposażono w nowoczesne systemy mocowań i zaczepów, które w znacznym stopniu ułatwiają eksploatację. Model jest kompatybilny z Thule One Key System – jeden klucz do urządzeń marki Thule, zastępujący nam pęk, w którym odnalezienie właściwego zajmuje sporo czasu.

Opinie o bagażnikach na rowery do samochodu na klapę tego producenta są niezwykle pozytywne. Wielu użytkowników potwierdza solidność wykonania i zauważa, że urządzenie ma sporą ładowność.

Aż 45 kg obciążenia i trzy miejsca na rowery pozwalają nam przewozić również cięższe modele, ze stalową ramą. Warto też wspomnieć, że na bagażniku można instalować rowery o różnej średnicy ramy.

Bagażnik rowerowy Thule 9140 ClipOn to produkt szwedzkiej firmy, który jest kompatybilny z systemem One Key. Jeśli więc masz inne produkty tej marki, inwestycja w ten model jest dobrym rozwiązaniem. Maksymalne obciążenie bagażnika to 45 kg i można na nim umieścić 3 rowery.

 

Zalety

Wytrzymała konstrukcja: Jest to bardzo solidny bagażnik, który wytrzymuje obciążenie do 45 kg i jest odporny na uszkodzenia.

Funkcjonalność: Bagażnik umożliwia nam przewożenie rowerów o różnej wielkości ramy.

Łatwość montażu: Wiele osób podkreśla, że prezentowany bagażnik jest prosty w montażu. Poza tym instalacja rowerów na zamontowanym już bagażniku też nie jest zbyt skomplikowana.

 

Wady

Cena: Jest to dość drogi produkt, kosztuje niemalże 700 zł.

 

 

 

Peruzzo Parma

 

5-peruzzo-parmaNasz ranking bagażników rowerowych do samochodu zamyka Peruzzo Parma. Jest to świetna propozycja ułatwiająca montaż na kuli haka. Dzięki regulowanym uchwytom na koła, z mocnego tworzywa, możemy przewieźć rower o każdej wielkości koła.

Natomiast uchwyt na ramę z materiałów kompozytowych pozwala przewozić rowery z ramą o średnicy od 25 aż do 80 mm. Użytkownicy produktu docenili nie tylko jego kompatybilność z różnymi rowerami, ale również łatwy i szybki montaż bagażnika.

Urządzenie ma możliwość odchylania, a także złożenia, co znacznie ułatwia jego przechowywanie. W zestawie znajdziemy listwę świetlną z wiązką 13 pin, paski mocujące, aby poprawić stabilność mocowania, jak również akcesoria montażowe.

Dzięki temu nie musimy dokupować dodatkowych elementów montażowych. Jest to najdroższy i najcięższy bagażnik w naszym zestawieniu ( waży ok. 17 kg), ale musimy pamiętać, że zmieści aż 4 rowery. Jeśli szukasz czegoś większego, o sporej ładowności – do 60 kg – jest to idealna propozycja.

Peruzzo Parma to bagażnik, który montuje się na hak. Waży on 17 kg, natomiast jego ładowność wynosi aż 6 kg. Jednocześnie należy wspomnieć, że zmieścimy na nim aż 4 rowery.

 

Zalety

Pojemność: Największą zaletą produktu jest jego pojemność. Jest to jedyna w naszym zestawieniu opcja, która mieści aż 4 rowery.

Szybki montaż: Konsumenci przychylnie wypowiadają się na temat samego systemu montażu modelu Peruzzo Parma. Jego umieszczenia na klapie bagażnika nie sprawi Ci większego problemu. Poza tym model ten nie zablokuje dostępu do wnętrza samochodu.

Wytrzymałość: Bagażnik pozwala nam na przewóz rowerów o całkowitej wadze do 60 kg.

 

Wady

Cena: Jest to najdroższy sprzęt w naszym ranking. Niestety dla wielu osób proponowana przez producenta cena jest zdecydowanie za wysoka.

Waga: Produkt waży aż 17 kg, przez co stanowi spore obciążenie i jego instalacja może okazać się problematyczna.

 

 

 

 

Jaki bagażnik na rowery do samochodu kupić?

 

Przewodnik zakupowy

Gdy planujesz wakacje, niejednokrotnie musisz to zrobić ze znacznym wyprzedzeniem. Zwłaszcza, jeśli mają to być wakacje całej rodziny, na które planujesz dla każdego jej członka zabrać rower. Jaki samochodowy bagażnik rowerowy wybrać , to temat tego przewodnika. Postaramy się w nim przekazać wszystkie ważne informacje dotyczące bagażników na rowery.

Bogactwo rodzajów bagażników na rowery zmusza nas do analizy tego, co jest nam potrzebne. Ze względu na rodzaj montażu bagażniki te możemy podzielić na takie, które montuje się na dachu samochodu oraz takie, które mocujemy do tylnej klapy samochodu (nawet, jeśli już tam znajduje się koło zapasowe), a także takie, które mocowane są do haka.

Jaki jest najlepszy samochodowy bagażnik rowerowy?

Aby zamontować na dachu bagażnik rowerowy, trzeba najpierw relingi wyposażyć w belki bazowe. Belki takie mogą służyć również do przewożenia innych ładunków. Choć bagażnik dachowy jest najtańszym rozwiązaniem do przewożenia rowerów, to jednak nie jest to najbardziej komfortowa wersja dla kierowcy. Po pierwsze zamontowanie roweru na dachu może nastręczać trudności. Ponadto przy szybszej jeździe taki ładunek na dachu nie pozostaje obojętny dla komfortu podróży. Pasażerowie wówczas słyszą szum i rozmaite gwizdy, jakie wytwarza szybko przepływające powietrze przez elementy rowerów. Zamontowane na dachy rowery mogą również sprawiać kłopot przy wjeździe do podziemnych parkingów czy garaży, bo nasz pojazd robi się znacznie wyższy. Z tego też względu takie rozwiązanie nie jest polecane do wyższych samochodów.

Ciekawym rozwiązaniem bagażnika dachowego jest platforma z windą. W takim wypadku platforma, które jest zamontowana na dachu może zostać przesunięta na bok auta, gdzie instaluje się na niej rowery, a następnie platforma wraca na dach, równocześnie przesuwając rowery do pozycji poziomej. Na takiej platformie można umieścić maksymalnie dwa jednoślady.

Standardowy bagażnik samochodowy może zmieścić do sześciu rowerów. Jednak optymalna ilość to cztery jednoślady. Pamiętaj też, żeby przy montowaniu na dachu samochodu rowery, zabezpieczyć ich siodełka i kierownice przed owadami. Rozbijają się ona na częściach roweru tak samo, jak na szybie samochodu i trudno wówczas rowery doczyścić.

Gdy jesteś posiadaczem większego auta, gdzie trudno jest umieścić rower na dachu, to zastanów się nad zakupem bagażnika montowanego na tylnej klapie. Większość modeli tego typu bagażników mieści od dwóch do czterech rowerów. Jednak do każdego typu samochodu trzeba taki bagażnik dopasować indywidualnie. Każdy z producentów powinien umieścić informację na opakowaniu do jakiego typu samochodu pasuje bagażnik. Przy takim bagażniku, mimo że rowery wystają poza obrys samochodu, będzie oszczędniejsze spalanie samochodu, niż przy rozwiązaniu dachowym. Jednak minusem jest to, że w trakcie jazdy, gdy bagażnik z rowerami jest przymocowany do klapy samochodu, nie ma dostępu do wnętrza bagażnika samochodu. Ale za to taki bagażnik rowerowy jest niewielki i łatwo go przechowywać, gdy nie jest używany.

Również montaż takiego urządzenia jest stosunkowo prosty. Przy montażu trzeba zwrócić uwagę, czy wszystkie pasy są dobrze napięte i czy cała konstrukcja trzyma się na klapie samochodu stabilnie. W tym bagażniku rowery również są narażone na niekorzystne warunki atmosferyczne, więc warto jest je zabezpieczyć, szczególnie napęd rowerowy, przez wyrzucanym spod kół piachem czy błotem. Natomiast elementy samochodu, w miejscach styku bagażnika z karoserią, warto jest zabezpieczyć taśmą izolacyjną, bo bagażnik rowerowy potrafi się poruszać na nierównościach ocierając się o karoserię i niszcząc ją. Bagażnik taki, załadowany rowerami, może też ograniczać pole widzenia z tyłu, więc należy dobrze przeanalizować, czy będzie on właściwy i widoczność jest wystarczająca.

Z tyłu można montować bagażnik również, gdy na tylnej klapie mamy koło zapasowe. Są specjalne bagażniki przystosowane właśnie do takich pojazdów. Ponieważ nośność takiego bagażnika nie jest duża, jest on zwykle przeznaczony na dwa, maksymalnie trzy rowery. Plusem jest tu bezproblemowe otwieranie drzwi bagażnika samochodu z zamontowanymi z tyłu rowerami. Rowery w takim wypadku są ustawione w specjalnych rynienkach, lub są zamocowane do samochodu za ramę.

Na haku samochodu montuje się najbardziej skomplikowane bagażniki rowerowe. Taki bagażnik obowiązkowo musi posiadać dodatkowe światła i dodatkową tablicę rejestracyjną. Zasilanie urządzenia podłącza się do zasilania przeznaczonego na przyczepkę. W przypadku przewożenia rowerów w ten sposób, opór powietrza będzie najmniejszy, bo rowery są umieszczone stosunkowo nisko i nie stwarzają dodatkowego oporu powietrza. Tego typu bagażniki są dostępne w dwóch wersjach, gdzie montaż rowerów jest za ramę roweru, lub za jego koła. Są też bagażniki uchylne, które pozwalają na dostęp do bagażnika samochodu bez demontażu uchwytu, lub pozbawione platformy, gdzie dostęp do bagażnika samochodu będzie głównie zależał od budowy auta. Model bagażnika na haku pozwala na stabilne przewożenie czterech rowerów.

Dla rowerów specjalnych, są również specjalne bagażniki. Na przykład rowery szosowe o delikatnych ramach montuje się do bagażnika dachowego za widelec. Jest to rzadki sposób montowania roweru i nie do każdego typu roweru będzie się nadawał. W rowerach szosowych rama mogłaby ulec odkształceniu stąd przy montażu wykorzystuje się widelec roweru. Tylne koło natomiast jest dodatkowo spięte paskiem tak, aby rower trzymał się bagażnika stabilnie.

 

 

Samochodowe bagażniki rowerowe w dobrych cenach – pozostałe parametry

Obok wyboru typu bagażnika opisanego powyżej, zawsze trzeba zwrócić uwagę na kilka spraw dodatkowych. Pierwszą sprawą będzie maksymalny udźwig bagażnika. W zależności od rodzaju uchwytu udźwig może wynosić od 15 do 60 kg. Dlatego należy zaplanować ilość przewożonych rowerów oraz ich łączną masę. Każdy z producentów jest obowiązany wyposażyć swój produkt w opis dotyczący udźwigu.

Na pewno kluczową sprawą będzie ilość rowerów możliwa do przewiezienia danym typem bagażnika. Na klapie samochodu nie powinniśmy przewozić więcej niż trzy rowery, na haku można przewozić do czterech jednośladów, a na dachu mieści się ich najwięcej, bo maksymalnie da się ich tam umieścić sześć. Jednak każdy producent określa własne warunki dla swojego urządzenia i trzeba bezwzględnie się podporządkować do wymagań producenta w tym zakresie.

Jeśli chodzi o ceny, to najtańszy bagażnik za niespełna 100 złotych kupimy na dach i za jego pomocą zamontujemy jeden rower. Szukając bagażnika na tylną klapę, czy na klapę z kołem zapasowym to, aby przewieźć dwa do trzech jednośladów musimy liczyć się z wydatkiem 300 – 450 złotych. Najdroższe, ale też najsolidniejsze ze względu na budowę i stabilność montażu na samochodzie, są bagażniki samochodowe montowane na hak holowniczy. Aby stać się posiadaczem takiego modelu niejednokrotnie musimy się liczyć z kosztami rzędu 1500 – 1800 złotych. Wybór każdego typu bagażników rowerowych jest ogromny. Każdy użytkownik dobierze model pasujący do posiadanego samochodu, pozwalający na przewóz potrzebnej ilości samochodów, a także w oczekiwanej cenie.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

0 KOMENTARZ